مدیرکل آموزش پرورش مازندران با اشاره به برگزاری دوره آموزش والدین دوره ابتدایی برای اولین بار در استان مازندران در سال تحصیلی گذشته، بیان داشت: این طرح به عنوان طرح ملی پذیرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۸۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی قاسمی‌تروجنی همزمان با نخستین روز از سال تحصیلی جدید در حاشیه زنگ سال تحصیلی و بازدید از مدارس نکا در جمع دانش‌‌آموزان و اولیای آنان اظهار کرد: امیدواریم امسال در پناه خداوند و یاری اهل بیت(ع) سالی پربار در تعلیم و تربیت استان مازندران باشد.

وی با بزرگداشت ایام ماه محرم افزود: آغاز سال تحصیلی و تقارن ماه محرم با حضور بیش از 525 هزار دانش‌آموزانی اهل‌البیتی تربیت شوند و تعلیم و تربیت با هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آغاز سال تحصیلی در مدرسه‌ای به نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بوده است که خدمات فراوانی را به نظام و انقلاب ارائه کرده است و  بی‌شک از مؤثرترین شخصیت‌ها است که در بنیان‌گذاری و حفظ نظام شناخته می‌شوند و رنج و شکنجه‌های بسیار دیدند و افق بلند برای ملت در نظر داشتند.

قاسمی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مشکلات فراوانی در زندان‌ها تحمل کردند و در برابر ناجوانمردی‌ها با قوت ایستادند و افق نگاهش برای رشد و تعالی ملت ایران بود.

وی بیان داشت: سال تحصیلی باید با افق بلند برای ساماندهی مناسب و استفاده درست از منابع باشد تا  سالی پرشکوه‌تر از سال قبل داشته باشیم و به کیفیت بخشی توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استان مازندران رتبه چهارم کشوری کنکور سال گذشته حفظ کرده است، یادآور شد: داشتن دو رتبه زیر 10کنکور توسط دانش‌آموزان مازندرانی بیانگر اهتمام ویژه دانش‌آموزان به تعلیم و تربیت است.

قاسمی ادامه داد: علاوه بر کنکور در بخش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، ورزشی و المپیادها استان مازندران دارای رتبه برتر است و رتبه دوم نانو، رتبه دوم المپیاد  علمی، رتبه برتر تدریس کشوری، رتبه سوم در فرآیند یاددهی و یادگیری، رتبه اول آموزش همراه با تولید از جمله این رتبه‌های برتر کشوری است.

 وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش والدین دوره ابتدایی برای اولین بار در استان مازندران در سال تحصیلی گذشته، بیان داشت: این طرح به عنوان طرح ملی پذیرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مسابقات فرهنگی و هنری 46 رتبه و در قرآن26 رتبه کسب کردیم و استان مازندران  در الگوی تدریس رتبه برتر کشوری را از آن خود کرد.

قاسمی افزود:کسب  رتبه نخست در کتاب‌خوانی توسط آموزش و پرورش استان، زیرپوشش قرار دادن تحصیل 100 در صدی  نوآموز مناطق محروم با منابع دولتی، کسب 13 مقام تیمی و 166 مقام انفرادی از دیگر رتبه‌های برتر ما بوده است.

وی گفت: استان مازندران سال گذشته در آموزش و پرورش خوش درخشید و امسال با توسل به اباعبدالله الحسین(ع)، با تلاش فراگیرتر آموزش و پرورش را اداره می‌کنیم.

فرماندار نکا هم بهروزی ملت را  در سایه خرد و علم دانست و اظهار کرد: ما برای آینده ایران در مدارس باید تلاش کنیم.

جعفر احمدی افزود: شکل‌گیری شخصیت شما دانش‌آموزان در مدارس است و از مهم‌ترین جنبه ‌های پرورش، پرورش انسان متفکر است.

وی توسعه پایدار را در گرو نیروی انسانی کارآمد دانست که باید زیرساخت‌ها هموار شده  و برای کیفیت‌ بخشی فکری فرزندان تلاش شود.

فرماندار نکا افزود: شهرستان نکا با دارا بودن 18 هزار و 500 دانش آموز در 770مدرسه، فضاهای مختلف و مناسبی را برای آموزش و پرورش در این شهرستان فراهم کرده است که امیدواریم در پناه اهل بیت(ع)و با تلاش همه‌جانبه برای تعالی گام بردارند.

احمدی با تسلیت ایام محرم گفت: سیدالشهدا کشتی نجات است و بدون شک ایستادگی و مقاومت ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که درس صبر، مقاومت، دین‌محوری و خدامحوری ارائه می‌دهد و امیدواریم در پناه اهل بیت(ع)  به سعادت برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها