به دنبال مشاهده اوضاع نا بسامان روستای حاشیه چابهار؛

مهندس تقی زاده خواستار تعلیق تعهد خود به وزیر آموزش و پرورش شد

خبرگزاری بسیج: خیر مدرسه ساز کشور با اشاره به عقب ماندگی های وسیع فرهنگی و آموزشی در استان سیستان و بلوچستان، خواستار پیگیری مسئولان استان برای لغو تعهد خود در تهران و انتقال آن به این منطقه کم برخوردار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۴۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس حاج محمود تقی زاده، خیر نیک اندیش کشورمان در آئین بهره برداری از پروژه 10 کلاسه شهیدان تقی زاده در روستای کمب لولو شهرستان چابهار، با اشاره به فقر آشکار و استعداد پنهان در استان سیستان و بلوچستان، گفت: حیف است که در اینجا از آقای مجید صالحی مدیر پروژه های خیری و عمرانی شهیدان تقی زاده تشکر نکنم چرا که وی نقطه ای را در کشور انتخاب کرده است که واقعا استحقاق برخورداری از امکانات و فضای آموزشی خوب را دارد و من از ساخت این فضای آموزشی در چنین منطقه ای بسیار خرسند شدم و لذت بردم به گونه ای که کسالت و بیماری ام را فراموش کردم.

  وی افزود: وقتی شور و شوق بچه ها را دیدم خداوند را شکر کردم که به من توفیق داد توانستم در این مسیر گام بردارم و گوشه ای از دین خود را به این مردم خوب و  عزیز ادا نمایم. وی با قدردانی از مسئولان استان از بخشدار، شورا، فرماندار و ... که زحمت کشیدند مدرسه را تکمیل کردند، تعهد کرد با پیگیری های آقای صالحی باز هم در این منطقه مدرسه خواهد ساخت.

 تقی زاده، تاکید کرد: با توجه به معذوریت ها و تحت فشارهای وزیر آموزش و پرورش، متعهد شده است که مدرسه ای با صرف هزینه ای بالغ دو میلیارد تومان در خیابان آزادی تهران احداث کند که فقط 200 دانش آموز و در هر کلاس کمتر از 24 نفر تحصیل خواهند کرد؛ در حالی که با دیدن شرایط اینجا و تراکم دانش آموزی بالای 50 نفر در هر کلاس، با صرف یک میلیارد تومان برای 1200 دانش آموز شرایط تحصیل فراهم می شود و این ظلم آشکار است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان استان پیگیری و وزیر را متقاعد کنند که این پروژه در تهران متوقف شود، متعهد می شوم که به ازای آن یک مدرسه در تهران، 3 مدرسه خوب و مجهز در استان سیستان و بلوچستان احداث کنم.

وی خاطر نشان کرد: منابع مالی محدود و رشد جمعیت در اینجا زیاد است؛ سرانه فضای آموزشی کشور 13/5 درصد است در حالی که سرانه سیستان 9/1 درصد است من از سفر پر از عشق لذت بردم و از اینکه در راه مدرسه سازی قدم برداشتم خدا را سپاسگزارم. وی در ادامه اذعان کرد: اگر فرهنگ کشور تقویت شود، به دنبال آن اقتصاد، سیاست و همه ابعاد کشور درست می شود.

نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات