با توزیع بسته های تحصیلی در بهشهر انجام می شود:
اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش با عنوان مهر تحصیلی کمک به افرادی است که از توان مالی کمتری برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۷۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در همایش مهر تحصیلی که در بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش با عنوان مهر تحصیلی کمک به افرادی است که از توان مالی کمتری برخوردار هستند.

وی فقر اخلاقی را بزرگ‌ترین فقر دانست و افزود: به کار بردن اصطلاح فقیر درست نیست و در واقع فقیر کسی است که در مسائل دینی مشکل دارد و فراموش نکنید که بزرگ‌ترین فقر، فقر اخلاقی است وگرنه همه مردم مشکلات مادی دارند.

مدیرکل اوقاف مازندران تصریح کرد: فراهم کردن زمینه تحصیلات خانواده‌هایی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، نیت موقوف‌ها است.

این مسؤول با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: شهدای مدافع حرم و شهید «حججی» با وجود علاقه به حیات و خانواده به امر ولی و مقام معظم رهبری لبیک گفتند و به دیاری رفتند که مظلومیت زینب (س) را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: برخی از افراد با بذل مال می‌توانند به خانواده‌های بد سرپرست کمک کنند هر چند جامعه و نهادهای مرتبط در این زمینه وظایف دارند.

حیدری اظهار کرد: در شهرستان بابل ۱۴ میلیون تومان از محل موقوفه «محمد اسماعیل» در طرح مهر تحصیلی هزینه شد و در شهرستان بهشهر نیز از محل موقوفه «آقا میرزا مهدی خان اشرفی» به صورت نمادین و با رعایت اصول اخلاقی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به گستاخی «ترامپ» بیان کرد: مردم آمریکا باید از حضور چنین رئیس جمهوری خجالت بکشند و آمریکا باید بداند ملت ما ملتی با وفا است و کمترین هزینه برای این ملت جان است.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه نیات موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: تا دیروز نیاز جامعه به اطعام‌دهی بوده است و مردم نیات‌شان را برای اطعام‌دهی امام حسین (ع) وقف کردند اما باید این مهم را بدانید که در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد و جامعه در حال حاضر نیاز به تهیه تسهیلات برای خانواده کم بضاعت دارد.

 وی از توزیع 500 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مازندرانی توسط واقفان در راستای اجرای امینانه نیات خبر داد و گفت: تعداد 187 بسته لوازم التحریر  به برکت عواید موقوفه «میرزا مهدی خان» بهشهر به ارزش 10 میلیون تومان به دانش آموزان بهشهری، تعداد 260 بسته لوازم التحریر به برکت عوائد موقوفه «محمد اسماعیل رحمانی» به ارزش 14 میلیون تومان بین دانش آموزان بابلی و مابقی بین دانش‌آموزان  دیگر شهرستان‌ها  با در نظر گرفتن نیت واقف توزیع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها