با بررسی عملکرد سال گذشته واحدهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حوزه اچ‌اس‌ای، مناطق برتر معرفی گردیدند.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۲۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه شمالشرق شرکت نفت گفت: در ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ای و پدافند غیرعامل مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال‌شرق رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
علی عرب‌یارمحمدی افزود: دو منطقه خوزستان و فارس نیز در حوزه ایمنی و بهداشت به ترتیب به عناوین دوم و سوم دست یافتند.
وی ادامه داد: گسترش فرهنگ اچ‌اس‌ای در بین همه واحد‌های فنی، ستادی و عملیاتی، اجرای کامل اقدامات کنترلی منتج شده از مخاطرات موجود در منطقه، توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های عملی مرتبط با اچ‌اس‌ای، برگزاری مانور‌های سراسری و داخلی در حوزه‌های اطفا حریق و امداد و نجات، زلزله، پدافند غیرعامل، سرزیر مخازن، نشت مواد از مخازن، منیفلد و خطوط لوله و همچنین اقدامات پیشگیرانه از بروز بیماری‌های هم‌گیر از جمله اقدام‌هایی است که سبب کسب رتبه نخست از سوی منطقه شمال‌شرق گردید.
به گفته وی؛ منطقه شمال‌شرق با برگزاری جلسات منظم و پایش ماهانه فعالیت‌ها در زمینه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اعلان و اطفای حریق و آب آتش‌نشانی فعالیت‌های زیادی انجام داده است در همین راستا تمامی مراکز انتقال نفت و تاسیسات دارای سیستم‌های اعلان حریق می‌باشد و چهار پروانه کار برای ایجاد سیستم‌های اطفاءحریق تعریف شده که یک پروانه کار در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد و دیگری در مرحله مناقصه برای دعوت از پیمانکاران واجد شرایط است، دو پروانه کار بزرگ در زمینه سیستم اطفای حریق نیز مراحل تایید در ستاد خطوط لوله را طی می‌کند.
شایان ذکر است: ممیزی اچ‌اس‌ای، شامل ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، پدافند غیرعامل و کمیته بحران و آموزش است که مجموع امتیاز‌ها در این بخش‌ها رتبه‌های اول تا سوم را مشخص می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها