خبرهای داغ:
گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند یارگیری فرهنگی و تشکیل جبهه ی فرهنگی عفاف و حجاب است که به تبلیغ و ترویج این مهم بپردازد.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۳۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ضرورت دارد کاری انجام گیرد تا نسبت به منع معضل کشف حجاب برنامه ای گسترده محقق کرده و جامعه امام زمانی را از وجود بی بند و باری پاک کنیم و در مسیر مدینه فاضله گام برداریم.

 

کشف حجاب یکی از ابزارهای استعماری جوامع غربی جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی بر جامعه اسلامی است.این امر با انتقاد شدید علما و مذهبی ها رو به رو شد و آن روز مردانی با غیرت به شهادت رسیدند تا حجاب و عفاف زنانشان حفظ شود.

 

پرسشی در ذهن انسان به وجود می آید که دیروز با سرنیزه نتوانستند حجاب از سر زنان ما بردارند و امروز چه شده است که جای تحلیل و بررسی دارد.

 

امروز در جامعه اسلامی زنان ما به سوی بدحجابی و بی حجابی کشیده می شوند و مردم جامعه ما غیرت دیروزی را ندارند.باید بررسی شود کجای کار ضعف دارد و چه کسی باید نسبت به این امر قدرت داشته باشد.

 

خانه و خانواده نسبت به این مسائل باید تمکین کنند و تلاش شایسته و عزم جدی صورت گیرد تا فرهنگ حجاب و عفاف به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه ترویج شود.

 

تبیین مسائل دینی برای فرزندان در مدارس و دانشگاه ها و همه مراکز از داروخانه ها گرفته تا مطب پزشکان و مراکز خصوصی و دولتی نیاز است که باید تلاش های شایسته ای انجام شود.

 

در بررسی علل بی حجابی و چگونگی ترویج تبلیغی حجاب و عفاف میزگردی با حضور  بتول محمدی مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای(مدظله العالی)، فرشته شیرمراد مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب، ثریا رضایی مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و زهرا راجی مدرس دانشگاه تشکیل گردید که تحلیل موضوع به شرح زیر می باشد.

 

پرسشی در ذهن انسان به وجود می آید که دیروز با سرنیزه نتوانستند حجاب از سر زنان ما بردارند و امروز چه شده است؟

 

محمدی: توجه بیش از حد به ظاهر و کاهش توجه به ریشه ها و اعتقادات از عوامل مهم تمایل به بی حجابی است که این تمایل به  بدحجابی یکی از مهمترین عوامل درونی که باعث انحطاط فرهنگ یک جامعه می شود رواج فساد اخلاقی و بی حجابی است. وقتی فساد بر روی جامعه تاثیر گذاشت، غالبا آن جامعه با مشکلات و آسیب های زیادی دست به گریبان خواهد شد.

 

شیرمراد: افزایش بدحجابی در جامعه ناشی از کاهش ایمان و غیرت در میان چنین افرادیست. وقتی ملاک ها و ارزش ها برای مردان در انتخاب همسر تغییر می کند و با انتخاب دختران عشوه گر با پوشش نامناسب غیرت و مردانگی خود را به تاراج برده و به چنین  ازدواجی تن می دهند زنان نیز خود را درچنین شرایط انتخابی قرار می دهند که این موضوع را با دیدن آمار طلاق  افزایشی ناشی از ازدواج هایی با ملاک ظاهر و زیبایی می توان تفسیر کرد پس بی غیرتی مردانی که نوامیس خود را برای دیگران می آرایند بر افزایش بدحجابی علتی اصلی است.

 

رضایی: جامعه ما در حال گذار از جامعه سنتی به مدرن است  ولی متاسفانه بعضی افراد مدرن بودن را در مد و تیپ خلاصه کرده اند و به افراد جامعه تلقین نموده اند که مدرن بودن یعنی بدحجابی وتوجه صرف به ظاهر است وتمام هم غم و غمشان آرایش و ظاهر شده است و با این کار قصد دارند که جامعه به آن‌ها توجه کند. این افراد به واسطه برخی کمبودها در صدد هستند با این‌گونه پوشش‌های نامتعارف جلب توجه کنند و باصطلاح دیده شوند و فردی مدرن باشند درصورتی که مدرن بودن باید در ابعاد علمی و تکنولوژی جای بگیرد تا جامعه ای مدرن را به وجود آورد.

 

راجی: از نظر بیشتر جوانان، زیبایی ظاهری با ویژگی‌های شخصیتی رابطه‌ی معنا داری دارد به عبارتی چهره جذاب نشان از شخصیت زیبا تلقی می‌گردد البته باید همیشه این مطلب را که پیامبر اکرم(ص) طرفدار پاکی و زیبایی بوده مد نظر داشت و با این نکته قسمت انحرافی زیبایی ظاهر که به سمت بی عفتی و بی حجابی می رود را مورد هجمه و حذف شدن قرار داد. از سوی دیگر افزایش آستانه‌ی تحمل افراد جامعه در مقابل این ناهنجاری و به عبارت دیگر، کاهش قبح و زشتی این عمل، در نظر افراد جامعه به صورتی که قبح بدحجابی در اذهان افراد جامعه، به حد نصف رسانده است که این مسئله به خودی خود سوال برانگیز است.

آیا راهی موثر برای تبلیغ ترویجی حجاب وجود دارد؟

 

محمدی: تربیت مبلغین خانم مسلط بر فلسفه ی حجاب با تکیه بر اندیشه های متفکرین برتر عرصه عفاف و حجاب و رفع و دفع شبهات حجاب وعفاف با آشنایی کامل به انسان شناسی و روان شناسی  مثمر ثمر خواهد بود.

 

شیرمراد: القا نمودن این موضوع که مخاطب به این فهم برسد که کسب موفقیت همیشه مستلزم شکستن حریم های اجتماعی نبوده و الزامات شرعی نیز هیچ گاه محدودکننده افراد در راه کسب موفقیت نخواهد بود پس ایجاد هویت اجتماعی سازگار با جامعه دینی و اسلامی و ارائه به افراد جامعه در ایجاد جامعه ای عفیف و با استانداردهای مطلوب موثر است.

 

رضایی: ایجاد برنامه های برانگیزاننده ای در جهت شناساندن نقش و تاثیر خوش حجابی و بدحجابی بانوان در آرامش و بهداشت روانی جامعه که باعث تغییر نگرش و رفتار های غیرمتعارف گردد. ایجاد برنامه های با انگیزش بالا نقش موثری در ترویج و تبلیغ حجاب خواهد داشت.

 

راجی: بررسی وضعیت موجود حجاب و عفاف در جامعه  و کسب علل اصلی بدحجابی و آنگاه یافتن راه کلیدی مقابله با آن علت مهمترین کاریست که باید انجام شود تا مسئله بی حجابی و بدحجابی ریشه کن گردد.

 

مجری راهکارهای جبهه فرهنگی حجاب کیست ؟

 

محمدی: حضور در جبهه فرهنگی عفاف و حجاب مستلزم پیروی از فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است که آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز، نه بی‌قانونی را مد نظر داشته و حضور همگانی ما را در جبهه فرهنگی می طلبد.

 

شیرمراد: شاید در وهله ی اول وظیفه ی دولت، صدا و سیما ،مسئولان فرهنگی  ارشاد و تبلیغات و حوزه های علمیه به نظر برسد اما برای پیروزی در هر مبارزه ای باید عموم مردم حضور داشته باشند و افراد دلسوز انقلاب و اسلام بیش از همه در جبهه فرهنگی و مبارزه با ترویج بی حجابی و ... در جامعه حساس بوده و فعالیت داشته باشند.

 

رضایی: سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش،دانشگاه ها، رسانه ملی، وزارت ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی مهمترین وظیفه را در ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف برعهده دارند .به لزوم حضور افراد انقلابی مخلص برای حفظ حریم واجبات الهی در این میدان جنگ توجه داشت که در حقیقت به حضور بیشتر مردم ایران اشاره دارد.

 

راجی: همه ی ما مسئولیم چون امربه معروف(حجاب) و نهی از منکر(بدحجابی)یکی از واجباتی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود و تک تک ما در قبال خانواده و جامعه ی خود مسئول هستیم و برای تعالی آن نباید از هیچ اقدامی فروگذار باشیم.

ارسال نظرات