حجت‌الاسلام الهامی‌نیا تاکید کرد
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا حقانیت مکتب امامت و ولایت را ثابت کرد، گفت: اطاعت از ولایت، تسلیم‌ناپذیری و داشتن بصیرت از درس‌های مکتب عاشورا است.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۹۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

حجت‌الاسلام علی‌اصغر الهامی‌نیا استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در مراسم سوگواری محرم و شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) که در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد با تاکید بر اینکه مکتب عاشورا جایگاه ولایت و امام را در جامعه احیا کرد، گفت: اشورا و قیام امام حسین(ع) یک کلاس درس و مدرسه بزرگ برای تمام مردم جهان است.

وی شجاعت در مقابل نفس و مبارزه با منحرفان، را از درس‌های امام حسین(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا حقانیت مکتب امامت و ولایت را ثابت کرد چراکه امام حسین(ع) به ما نشان داد که محل نشان دادن شجاعت، محل مبارزه با منحرفان از امامت و ولایت است و طرفداران مکتب عاشورا باید طرفدار کتاب خدا و عترت باشند و از این دو مواظبت و نگهداری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شناخت عاشورا شناخت امامت است، شناخت امامت شناخت نبوت است، شناخت نبوت شناخت توحید است. امروز بیش از گذشته نیاز نسل امروز به اهداف قیام عاشورا احساس می‌شود، زیرا یزیدیان امروز یزیدتر از گذشته‌اند و حق و باطل امروز آشکارتر از گذشته است.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری از ارکان نظام اسلامی است که تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای کمرنگ ساختن این اصل مشهود است، گفت: نهضت عاشورا اسرار و رموز فراوانی دارد و کلام امام نیز حاوی ژرف‌ترین مطالب است که باید نسل‌های امروزی با مطالعه و تحقیق حول محور چرایی قیام و چرایی مواجهه کوفیان از انحراف جامعه و دچار شدن جامعه به مسائل ضد اخلاقی و فسادهای گوناگون جلوگیری کنند.

وی افزود: «امامت‏» یک منصب الهی  برای نظام بخشیدن به دین و امت اسلامی است. بنابراین مسأله امامت‏ تنها مسأله دیروز ما نیست، مسأله امروز جهان اسلام‏ و مسأله رهبری امت است که عامل بقاء و استمرار نبوت، و مسأله سرنوشت اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عزت و سربلندی در پرتو جهاد و شهادت حاصل می‌شود و شهادت‌طلبی بهترین سلاح یک امت شکست‌ناپذیر است و دفاع از ارزش‌ها و در میدان امتحان استقامت و پایداری و دل نبستن به دنیای فانی و سازش ناپذیری و گوش به فرمان ولایت بودن برای خروج از جهالت و حیرت، از درس‌های مکتب عاشورا است.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به اینکه باید مدافع و عامل به این درس‌ها بود تا مکتب شیعه همچنان پیروز میدان نبرد با مستکبران و فاسقان دنیا باشد، گفت: مکتب امام حسین(ع) سراسر انسان‎ساز و حیات‎آفرین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات