حجت الاسلام مقدسی گفت: دفاع مقدس تداوم مکتب عاشورا و نهضت حسینی بود.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۱۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در دیدار با مسؤولان شهرستان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دفترشان صورت گرفت اظهار کرد: پس از آنکه استکبار جهانی با همه اقدامات خصمانه خود نتوانست اتحاد میان مردم و رهبری انقلاب را خدشه دار کند و انقلاب اسلامی را به شکست بکشاند، به عوامل خارجی خود متوسل شد و جنگ تحمیلی را با میدان داری حزب بعث و صدام جنایتکار آغاز کرد.

 

 

وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم در سالجاری، تقارن زیبای است و دفاع مقدس در تداوم فرهنگ عاشورایی و برگرفته از مکتب امام حسین(ع)  است و مردم ما با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را سرلوحه خود قرار دادند و در طول ۸ سال دفاع مقدس، زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان جلوه گر کردند.

 

حجت الاسلام مقدسی عنوان کرد: ضرورت دارد دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس که پر از عزت، شجاعت و اقتدار است به نسل آینده انتقال داده شود، زیرا این جنگ همه دشمنان را رسوا کرده و انقلاب اسلامی را به نقطه اوج شکوه، عظمت و اقتدار رساند.

 

وی ادامه داد: ما هر چه قدر در زوایا و ابعاد هشت سال دفاع مقدس فکر کنیم باز هم بخش‌های عظیمی از این حادثه تاریخی نادیده گرفته می‌شود که ضرورت دارد اهالی قلم، فکر و اندیشه در انتقال این پیام راستین تلاش جدی‌تری را انجام دهند.

 

 

 امام جمعه نیر گفت: در آن زمان صدام و استکباران دنیا فکر می‌کردند که انقلاب اسلامی نوپاست و به‌زودی می‌توانند تصرف کنند که با این خیال خام به اهداف شومشان دست نیافتند و جنگ تحمیلی با محوریت امام راحل و انسجام تمام نیروها و مردم با پیروزی به پایان رسید.

 

وی با اشاره به این مطلب که جبهه مکتب ولایتمداری بود گفت: جبهه مکتب عشق، اخلاص، دینداری، صداقت و ولایتمداری بود که اکنون باید این فرهنگ الهی به نسل امروز یعنی جوانان میهن‌مان رسوخ پیدا کند و با آرمان‌های رزمندگان اسلام بیشتر آشنا شوند.

 

امام جمعه نیر به آغاز ماه محرم و اهمیت شعار دینی که توسط مداحان دراین ماه قرائت می‌شود اشاره کرد و گفت: همزمان با ماه محرم هفته دفاع مقدس قرار گرفته که مداحان می‌توانند از رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی در شعار خود جای دهند و استفاده کنند.

 

حجت الاسلام مقدسی در ادامه به ویژگی‌های رزمندگان اسلام  اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام بی‌اعتنا به مال و جاه و مقام دنیا بوده و با داشتن شجاعت به ما درس آزادمردی و دفاع از میهن را آموختند.

 

امام جمعه نیر درادامه به تقویت پایگاه های بسیج اشاره کرد و افزود: درمقابل هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان باید پایگاه های بسیج فعال تر شده و افکار و روحیه رزمندگان جنگ تحمیلی را دربین جوانان ترویج داد تا از اهداف شوم دشمنان، جوانانمان در امان باشند.

 

منبع:نیریمیز

ارسال نظرات