برگزاری همایش بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکردر قروه

همزمان با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) همایش بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در قروه برگزار شد
کد خبر: ۸۹۲۳۴۴۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم ابتدا پرویز کولانی فرماندار قروه با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم امر به معروف وحدت میان مردم است اظهار داشت:تعریف ساده امر به معروف و نهی از منکر در این است که آحاد جامعه را در برگرفته و نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنند.


به گفته وی یکی از مصادیق امر به معروف در استان کردستان و بالأخص در شهرستان قروه مسئله وحدت است و مصداق منکر آن هم ایجاد اختلاف و بر هم زدن وحدت می‌باشد.

کولانی با تأکید بر اینکه وحدت همان امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: تمامی مناسبت‌های مختلف فرصتی است که زمینه تعالی وحدت را بهتر فراهم می‌کند و در واقع نیاز اساسی جامعه امروز یکپارچگی و وحدت میان مردم است.


وی حفظ وحدت را عامل تقویت جایگاه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: وحدت نمونه بارز حس مسئولیت داشتن در برابر مسایل جامعه است و اگر روحیه مسئولیت پذیری در جامعه‌ای بمیرد دیگر وحدت معنا نخواهد داشت.


کولانی احساس مسئولیت را عاملی برای جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی عنوان کرد و ترک امر به معروف و نهی از منکر را ترک تمامی ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خواند.

در ادامه این همایش نیز دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان راه موفقیت در جنگ نرم را بازسازی فرهنگ جامعه و فراگیر کردن آن در کنار حفظ زندگی ایرانی و اسلامی عنوان کرد.



محمود الله مرادی با اشاره به هفته دفاع مقدس و شکست دشمنان در جنگ سخت، اظهار داشت: امروزه در جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته و از هر طریقی وارد عمل می‌شود متأسفانه هنوز برای دفاع پدافند مناسبی نداریم.

به گفته وی اگر بخواهیم در جنگ نرم موفق شویم و پیروز باید فرهنگ را پله به پله بالا برویم و به قولی کلنگ را با فرهنگ بر زمین بزنیم و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.


الله مرادی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی در حال نابود شدن است، افزود: برای حفظ این زندگی ایرانی و اسلامی باید فرهنگ را بازسازی و تقویت کرده و به نوعی کار شود که فرهنگ عقب رفته را به جای خود برگردانیم.

وی بر تلاش برای همه گیر کردن امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و نقش روحانیون در این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها یکی از نیاز‌های ضروری است.


همچنین در ادامه این مراسم جعفر کاوه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه از عملکرد موفقیت آمیز این ستاد در سال جاری خبرداد و به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره نمود.

در بخش پایانی این مراسم نیز از فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات