فرمانده دریابانی کیش:

یک فروند لنچ صیادی خارجی توقیف و ۷ خدمه آن دستگیر شدند

فرمانده پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک فروند لنج صیادی که متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است خبرداد و گفت: این لنج علاوه بر انواع ماهی حامل ۴۵ کوسه بال سیاه است که صید آن ها ممنوع است.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۶۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده دریابانی کیش در حاشیه بازدید خبرنگاران از لنج توقیف شده خارجی در آب های جزیره کیش که حامل گونه های مختلفی از ماهی های صید شده به ویژه کوسه سفید و بال سیاه بود اظهار کرد: این لنج صیادی که به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تعلق دارد روز گذشته در ۱۰ مایلی آب های جزیره کیش مشاهده و توسط ماموران دریابانی کیش که در حال گشت زنی بودند توقیف شده است.

وی افزود: این لنج صیادی غیر مجاز که حامل یک تن از انواع ماهی های خوراکی و غیر خوراکی به ویژه ۴۵ قطعه انواع  کوسه های سفید و بال سیاه که صید آن ها ممنوع است در آب های کیش اقدام به صید کرده است.

فرمانده دریابانی کیش با تاکید بر اینکه کوسه بال سیاه از جمله آبزیانی است که نسل آن ها در حال انقراض است تصریح کرد: صید این نوع از آبزیان ممنوع اعلام شده است و صید هر قطعه از این نوع ماهی مشمول جریمه ۳۰۰ میلیون ریالی است.

وی با بیان اینکه ۷ خدمه لنج یاد شده دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند تاکید کرد: از ابتدای سال جدید ۷ لنج صیادی خارجی توقیف و حدود ۳۷خدمه آن تحویل مقامات قضایی شده اند.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به اینکه  از لنج های توقیف شده از ابتدای سال نزدیک به ۴ تن ماهی کشف شده است تاکید کرد: مهمتر از ارزش ریالی محموله های توقیف شده از لنج های خارجی غیر مجاز دو مبحث مقابله و پیشگیری مقتدرانه از تجاوزات مرزی به آب های جمهوری اسلامی ایران و  همچنین تخرین محیط زیست دریایی است که مورد توجه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اغلب لنج های خارجی که توقیف می شوند اقدام به صید گونه های در حال انقراض و ذی قیمت آب های جمهوری اسلامی می کنند مانند لنج توقیف شده که حامل ۴۵ قطعه کوسه ماهی است که جریمه هر قطعه بنابر قانون جمهوری اسلامی ایران  میلیون ریال است.

ارسال نظرات