فرماندار پارس آباد گفت: گردشگری شهرستان پارس آباد در حالي مغفول مانده كه جهاد دانشگاهی می تواند با راه اندازي شعبه در پارس آباد در احیا و رونق این حوزه ورود کند.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۸۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  اکبر صمدی در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: زیبنده نیست پارس آباد به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان که یک پنجم جمعیت استان را در خود دارد از پتانسیل های جهاد دانشگاهی بی بهره باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های پارس آباد در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با ورود در این حوزه ها و اجرای طرح های موفق نقش تاثیرگذاری در شهرستان ایفا کند و با توجه به توانمندی های آن برنامه های جهاد دانشگاهی با موفقیت همراه خواهد بود.

فرماندار پارس آباد، جهاد دانشگاهی را از نهادهای موفق در زمینه گیاهان دارویی دانست و افزود: با وجود قابلیت های بالا، زمین و آب و هوای مناسب و زیرساخت های لازم در این شهرستان، جهاد دانشگاهی باید در زمینه معرفی، کشت و تولید و فرآوری این گیاهان وارد شود.

صمدی با بیان اینکه گردشگری شهرستان پارس آباد مغفول مانده و جهاد دانشگاهی می تواند در احیا و رونق این حوزه ورود کند، گفت: وجود تفرجگاه های رود مرزی ارس و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان، می تواند پارس آباد را به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کند.

وی تصريح كرد: حوزه گردشگری نیازمند اجرای طرح های مهم و شاخص است و نیاز به حمایت مسوولان و انجام مطالعات و تحقیقات زیربنایی دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست ایجاد شعبه این واحد را از اولویت های اصلی سال جاری ذکر کرد، گفت: در صورت حمایت و همکاری مسوولان شهرستان ، شعبه جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی تا پایان سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی با هدف ارتقای مهارت کسب و کار برگزار می شود، افزود: این واحد آمادگی برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی برای کارکنان دولت و فراگیران آزاد منجر به اشتغال زایی را دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای بومی سازی دانش فنی در حوزه های مختلف تلاش می کنیم اضافه کرد: هم اکنون در مرکز درمان ناباروری قفقاز امکان انجام تمام روش های کمک باروری برای زوجین نابارور وجود دارد.

اوچی اردبیلی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه گیاهان دارویی و استقرار 15 شرکت در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی و دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان می توانیم شاهد پروژه های مورد نیاز برای کشت، اهلی سازی و فرآوری این گیاهان در پارس آباد باشیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خاطر نشان كرد: هم اكنون 400 دانشجو در 9 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اردبیل مشغول تحصيل مي باشند.

 

منبع:آران مغان

ارسال نظرات