مدیر آموزش و پرورش پارس آباد با بیان اینکه 30 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در نخستین روز مهر آغاز کردند، گفت: این افراد در 225 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۹۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  احمد دهقاني در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با نخستین روز از ماه مهر، 30 هزار دانش آموز در شهرستان پارس آباد سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 

وی با بيان اينكه با آغاز سالتحصيلی جديد 225 مدرسه دولتي و غيردولتي پذیرای دانش آموزان پارس آبادي هستند، افزود: از مجموع 30 هزار دانش آموز شهرستان، 15 هزار و 800 نفر پسر و 14 هزار و 200 نفر دانش آموز دختر هستند كه مشغول به تحصیل می‌شوند.

 

مدير آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه امسال تعداد كلاس اولي ها نسبت به پارسال رشد داشته است، ادامه داد: در سال تحصيلي جديد 15 هزار و 426 دانش آموز پايه ابتدايي را تشكيل مي دهند كه امسال آمار دانش آموزان ثبت نامی در مقايسه با سال گذشته 372 نفر افزایش داشته است.

 

دهقاني در ادامه به كمبود فضاي آموزشي در اين شهرستان اشاره و تصريح كرد: وضعیت مدارس پارس آباد به نسبت جمعيت آن كه دومين شهرستان پرجمعيت استان مي باشد با کمبود فضای آموزشی روبروست و نياز هست تا تمهیدات لازم برای احداث کلاس‌ها و مدارس استاندارد و متناسب با شرایط اقلیمی در نظر گرفته شود.

 

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل جوان نقش مهمی دارد، گفت: به منظور آماده‌سازی مدارس شهرستان برای شروع مطلوب سال تحصیلی جدید از ابتدای فصل تابستان پروژه مهر اجرا شد که بر‌اساس آن مدارس تا قبل از مهرماه زیباسازی و تعمیر شده‌اند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد خاطرنشان كرد: اینکه همه ساله ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارن دارد را به فال نیک می‌گیریم و به یاد آن روزهای بزرگ و به یادماندنی دوران هشت سال دفاع مقدس باید به دانش آموزان و خودمان متذکر شویم که در عرصه تعلیم و تربیت بسیجی‌وار تلاش کنیم.

 

امسال شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ماه محرم همزمان شده است به همین مناسبت زنگ مهر، مقاومت و پایداری و احیا امربه معروف و نهی از منکر در مدارس نواخته شد.

 

منبع:آران مغان

ارسال نظرات