خبرهای داغ:
هم اکنون؛

مراسم رونمایی از کتاب "همراه" در حال برگزاری است

با حضور مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مراسم رونمایی از کتاب «همراه» نوشته زهرا اردستانی، روایت دکتر مهرشاد شبابی از زندگی سرلشکر صفوی در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۲۳۵۶۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج؛ مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در مراسم رونمایی از کتاب «همراه» امروز، یکشنبه 2 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس، شرکت کرد.

کتاب «همراه» روایت دکتر مهرشاد شبابی از همراهی با همسر شهیدش، سرلشکر سید یحیی(رحیم) صفوی در دوران دفاع مقدس است که به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ و منتشر شد.

این کتاب، بازشناسی و تحلیل بخشی از رویدادهای دفاع مقدس است که از زبان دکتر شبابی همسر سردار صفوی روایت شده است و هدف از تدوین آن، شناخت گوشه ای از تاریخ جنگ است تا دستیابی به یک فهم و ادراک زنانه از سختی ها، فداکاری ها و حوادث جنگ تحمیلی را سهولت بخشد.

خانم دکتر شبابی از زنان فعال در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در سال های نزدیک به پیروزی انقلاب، در آغاز جوانی با شرکت در تحرکات مردمی و فعالیت های انقلابی، در حد توان خویش در تحقق انقلاب نقش‌آفرینی کرد.  پس از پیروزیِ انقلاب اسلامی در بهمن 1357 نیز در کنار خواهران انقلابی در کمیته دفاع شهری به آموزش عقیدتی و نظامی زنان جوان اصفهان روی آورد و همزمان در آموزش و پرورش هم سعی کرد ذهن نوجوانان را درباره گروه‌های سیاسی آن زمان، روشن کند.

وی در سال 1359 با سردار سیدیحیی (رحیم) صفوی ازدواج کرد و همزمان با غائله کردستان و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی و دوران پرتنش دفاع مقدس زندگی پرفرازونشیبی را آغاز کرد.

ارسال نظرات