خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس، موارد تاثیرگذار سخنان امام خمینی(ره)، به شکل های مختلف، برجسته سازی شده و عملا در زندگی مردم مورد استفاده قرار می گرفت.
کد خبر: ۸۹۲۳۶۲۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

داود بهرامی فرمانده سپاه امام حسن (ع) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص هفته دفاع مقدس، ضمن اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، موارد تاثیرگذار سخنان امام خمینی(ره)، به شکل های مختلف، برجسته سازی شده و عملا در زندگی مردم مورد استفاده قرار می گرفت.

وی گفت: ما با خوباوری و اعتماد به نفس، در دوران دفاع مقدس به این نقطه از یقین و باور رسیدیم که هر کاری را که اراده کرده و از خدا و ائمه مدد جوییم، پیروز خواهیم شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به تفاوت معنایی کلمه دفاع و دفاع مقدس بیان داشت: دفاع در قانون به معنای حفاظت و حمایت از خود و وطن است اما دفاع مقدس به این معنا است که ما علاوه بر خود و وطن، از دین خدا حمایت کردیم.

بهرامی افزود: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی این بود که ما برای اعتلای دین اسلام تلاش کنیم و این در حالی است که صدام برای براندازی شیعه و اسلام با مزدوری آمریکا در مقابل ما ایستاده بود.

وی عنوان کرد: ما در این جنگ نابرابر با توان ناچیز و دست خالی ، مقابل دشمنی ایستادیم که تا دندان مسلح بود و در این بین باوری در میان وجود داشت که خداوند فرموده شما دین مرا یاری کنید و من هم شما را یاری می کنم و به همین دلیل دفاع ما، دفاع مقدس شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص دستاوردهای جنگ اضافه کرد: یکی از دستاوردهای جنگ این بود که در این جنگ نابرابر به طور غیر مستقیم دشمن به ما آموخت که جنگ های زیادی پیش رو داریم و امکان تحریم زیاد است پس باید از تمام امکانات داخلی و استعداد نخبگان در تمام امور استفاده کنیم تا خود کفا شویم و نمونه بارز این دستاورد، خودکفایی در تجهیزات نظامی کشور است.

بهرامی ادامه داد: دستاورد بعدی جنگ، اتحاد بود. اگر قرار است موفق باشیم باید همه با هم متحد باشیم و در زیر سایه خدا و توسل به ائمه معصومین به امور رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به این که دستاورد بعدی جنگ تقویت ایمان ما بود خاطر نشان کرد: اگر همه امکانات را در اختیار داشته باشیم اما از نظر ایمان ضعیف باشیم نمی توانیم در جنگ به فرهنگ ایثار و شهادت دست یابیم. امروز هم بعد از گذراندن دوران دفاع مقدس، باید در جبهه جهاد اکبر، ایمان خود را تقویت کنیم که در این زمینه دچار غفلت شده ایم.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: تک تک ما باید سفیران انقلاب می شدیم اما در این مسیر سهل انگاری کردیم و تا زمانی که به خودسازی نرسیده ایم، نمی توانیم جامعه را بسازیم.

بهرامی در ادامه بیان داشت: باید مراقب باشیم که دچار فراموشی نشویم و یکی از دلایل بزرگداشت هفته دفاع مقدس در طول سال همین است که فراموش نکنیم دشمن کیست. اگر دیروز دشمن به طور علنی با تجهیزات نظامی به ما حمله کرد، امروز باید آماده باشیم که با جنگ خاموش و نرم افزاری دشمن مقابله کنیم.

وی مطرح کرد: مقام معظم رهبری سال ها پیش بحث جنگ نرم را مطرح کردند اما ما هنوز به این باور نرسیده ایم. امروز ما موظف هستیم ‌که از لحاظ نظامی و ایمانی قوای خود را آماده سازیم چرا که دشمن همیشه در کمین است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) افزود: امروز همه ما به عنوان آتش به اختیاران که وظیفه انجام یک کار فرهنگی تمیز را داریم، باید بدانیم که این کار فرهنگی را ابتدا باید با خودسازی، بصیرت افزایی و افزایش اطلاعات خودمان شروع کنیم و سپس مطالبه گری منطقی داشته باشیم و برای شناساندن اهداف دفاع مقدس باید از افرادی استفاده کنیم که اطلاعات کامل و جامع از دفاع مقدس و اهداف دشمن داشته باشند.

در پایان بهرامی با اشاره به برنامه های این هفته از سوی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: حضور یادگاران دفاع مقدس در برنامه ها و محافل و هیات های مذهبی و بیان خاطره از سوی آنان برای ایجاد ارتباط با عاشورا و دفاع مقدس به دلیل تقارن این هفته با ماه محرم، از شاخص ترین برنامه های ما است.

وی مطرح کرد: نشست های بصیرت افزایی در مدارس با حضور جانبازان، یادواره های شهدا، شب خاطره شهدای مدافع حرم، همایش های بصیرتی و روشنگری، نمایشگاه عاشورایی تجنع جوانان عاشورایی در راستای زنده نگه داشتن محرم و صفر و دفاع مق ی از بارزترین برنامه های این ناحیه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها