تمامی دستگاه های اجرایی با امکاناتی که در اختیار دارند، باید همراهی لازم در برگزاری هرچه بهتر مراسم باشکوه سوگواری امام حسین (ع) داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۳۶۵۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین گفت: اعمال مدیریت واحد و یکسان در هماهنگی و برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم ضروری است.

سید بیوک موسوی افزود: باید با پرهیز از فعالیت های جزیره ای، به صورت یکپارچه و هماهنگ از تمامی ظرفیت های استان در برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری پر شور عزاداری ها در زنجان ضروری است، اظهار داشت: دسته های عظیم عزاداری زنجان اغلب از هشتم تا دوازدهم ماه محرم برپا می شوند و در این ایام، نگاه بین المللی و ملی به زنجان وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه کلیه امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، سرویس های بهداشتی و محل اسکان میهمانان در ماه محرم فراهم شود، تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی با امکاناتی که در اختیار دارند، باید همراهی لازم در برگزاری هرچه بهتر مراسم باشکوه سوگواری امام حسین (ع) داشته باشند.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه حضور شخصیت های مهم ملی و کشوری در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان فرصت مناسبی برای استان است، افزود: می توان با نگاه گردشگری مرثیه ای، از حضور مقامات کشوری و شخصیت های ملی طی ایام ماه محرم در استان به منظور جلب حمایت آنها برای تامین منافع مورد نیاز استان استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای اسکان میهمانان ماه محرم در استان اتخاذ شودريا، گفت: می توان با تجهیز و آماده سازی مدارس اطراف مسجد حسینیه و مدارس موجود در بافت مرکزی شهر در ایام تعطیل، از این اماکن جهت اسکان مسافرین و میهمانانی که برای حضور در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم به زنجان سفر کرده اند، استفاده نمود.

زنجان به دلیل برخورداری از ویژگی های خاص و عشق و محبت مردم به امام حسین (ع) به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در کشور شناخته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه شعور حسینی مردم زنجان سرچشمه ایجاد شور است و با علاقه وافر مردم استان به اهل بیت (ع)، محبت به امام حسین (ع) همچون گوهری در زنجان نمایان شده است، تصریح کرد: معمولاً در اجرای هر مراسمی، ممکن است کاستی هایی هم وجود داشته باشد که باید با بالا بردن روحیه انتقاد پذیری، در بهتر برگزار شدن مراسم تلاش شود و از نظرات و تجربیات اقشار مختلف استفاده کرد.

گفتنی است در این جلسه موارد و پیشنهاداتی از قبیل توجه به امر اطلاع رسانی و استفاده از بیلبوردهای شهری، دقت در تولید و غنی سازی محتوای مرثیه ها و جلوگیری از ترویج خرافات، نظارت دقیق بر اجرای برنامه های عزاداری از سوی هیئت های دارای مجوز در سطح استان، فراهم کردن امکانات اسکان میهمانان شاخص و پیش بینی فضای مناسب جهت استقرار تصویر برداران و خبرنگاران داخلی و خارجی از سوی سایر اعضای جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات