خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

حضور آتش‌نشانان شهرداري قزوين در 315عمليات در شهریورماه سال جاری

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : آتش نشانان قزوين در شهریور ماه امسال در 315 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند .
کد خبر: ۸۹۲۳۶۵۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ ابوالفضل ذوالقدر مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين اظهار کرد: تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در شهریور ماه سال 1396، آتش نشانان را به 315 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.
اين مقام مسوول در ادامه بيان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در این مدت مربوط به ؛ تصادف یا واژگوني خودرو 23 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 13 مورد، حريق خودرو 11 مورد، افکن زمین و ريزش چاه 2 مورد، نشت آب و شکستگی لوله 8 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 53 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 21 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 21 مورد، آتش سوزي سطل زباله و ضايعات 43 مورد، حریق علفزار 30 مورد، حریق باغ 21 مورد ، 15 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 54 مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.
ذوالقدر در ادامه با اشاره به اينکه گستره فعاليت‌هاي اين سازمان صرفاً مهار آتش سوزي نمي‌باشد، تصريح کرد: آتش نشانان ايستگاه‌هاي 8 گانه قزوين به تمامي حوادث امداد و نجات و اطفاء حريق در حوزه شهري و حتي در بعضي موارد "به واسطه درخواست کمک از شهرهاي استان" درحوزه برون شهري نيز خدمت رساني مي کنند.
در پايان اين مقام مسئول رعايت توصيه هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث موثر دانست و تاكيد كرد: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن بي مورد شماره تلفن 125 آتش نشاني به طور جدی خودداري كرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي، با شماره 125 سازمان آتش نشاني تماس حاصل کنند.
وی در خاتمه یادآور شد کلیه شهروندان می توانند جهت ثبت نام در کلاسهای یک روزه و رایگان آموزش کار با خاموش کننده های دستی و نحوه مقابله با حریق، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 3000500125 پیامک نمایند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار