نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشکیل حکومت و دولت اسلامی ، صرف داشتن رئیس جمهورمسلمان چیز دیگری هم هست افزود: رئیس جمهور در حکومت اسلامی باید زمینه جامعه دینی را فراهم کند، همانگونه که برای خروج از تب کریمه کنگو، تب برفکی و ... دغدغه دارد برای تقوای جامعه، سلامت روح توام با جان و زندگی مردم مسئول بوده وباید هم دیندار و هم دینمدار برمحور دین باشد
کد خبر: ۸۹۲۳۷۱۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صبح امروز سوم محرم الحرام 1439 قمری، حجه الاسلام والمسلمین علی سعیدی در دومین برنامه ماه محرم الحرام در حسینیه عاشقان کربلای ساری مرکز مازندران با بیان اینکه تقابل امام حسین(ع) با یزید دارای پیشینه تاریخی است گفت: تقابل امام با کفر  تقابل دو جریان حق و باطل  و هابیل و قابیل است.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس استناد تاریخی اختلاف پیامبر اسلام(ص) با مجموعه ای از شرک، کفر و نفاق ابوسفیان، ابو لهب و ابوجهل  را ریشه در  اختلاف موسی با فرعون، ابراهیم با نمرود و بعد از آن  تقابل علی بن ابیطالب(ع) با معاویه دانست.

وی ادامه این تقابل را در عصر انقلاب اسلامی بین بازرگان و امام(ره) بنی صدر و امام و اصلاح طلبان و ولایت فقیه قابل ملاحظه دانست و افزود: ریشه اختلاف بر سر سه مسئله 1- اختلاف در منشاء مشروعیت رهبری و قانون، 2- اختلاف در مقبولیت قلمرو ماموریت رهبر الهی و 3- اختلاف در پاسداری از شریعت و حکومت دینی است.

حجه الاسلام والمسلمین سعیدی در تشریح مسئله مشروعیت رهبری و قانون عوامل بدیها و خوبیها، فضائل و رذائل، پاکی و ناپاکی  گفت: بعضی قائلند که عقل پاسخگوی  بدی و خوبی است و مثلا اذعان می کنند وقتی سگی نجس است با شستن آن می توان دستش زد در حالیکه نمی فهمند نجاست سگ با شستن پاک نمی شود و برای سلامت انسان زیانبار است.

مسئول نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قانونگذار کسی است که بتواند بدی ، خوبی، فضائل، رذائل، حلال، حرام ، پاکی و ناپاکی را بشناسد و بفهمد.

وی اولین دعوای جریان حق و باطل را بر سر قانونگذار دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که قانونگذار معاویه، یزید، منصور، متوکل، نمرود و فرعون است یا ذات باری تعالی که علم حقایق و اسرار نهان و آشکار  را می داند؟

حجه الاسلام سعیدی با اشاره به دومین منشا، اختلاف دو جریان حق و باطل  و اینکه رهبر را چه کسی باید معرفی کند بیان کرد: رهبر از جانب خدا دارای ویژگی های علمی و عملی ابلاغ شده برای هدایت و سعادت مردم است و برخی با قبول رهبریت الهی بر مردم  بر سر قلمرو و ماموریت الهی آن اختلاف دارند.

 وی ادامه داد: دشمنان قائلند پیامبر با ابلاغ دین خدا ماموریتش تمام شده و نبایدپس از آن در سازماندهی و اجرای دستورات الهی درحکومت جای داشته باشد در حالیکه خداوند این رسالت را برای اجرا، جزء وظایف پیامبر و امامان(ع)  قرارداده  و سازمان سازی بعد از پیام رسانی از ماموریت الهی پیامبر و ائمه هدی است.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسخ به اینکه انتخاب یا انتصاب امام و رهبر در جامعه دینی از آن کیست  با اشاره به دو مقوله حق حاکمیت و قدرت حاکمیت عنوان داشت: انتخاب حاکمیت براساس موازین و چارچوب الهی  از آن  و حق خداست،  لکن قدرت دادن به حاکمیت تعیین شده الهی را مردم انتخاب می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه آگر جامعه حکومت پاک و سالم  می خواهد بر اساس محور های بیان شده خداوند  باید حرکت کند  و الا منحرف خواهد شد گفت: امامت و رهبری ویژگی دارد و اگر اشتباهی انجام گیرد و مردم دنبال خاندان بنی امیه بروند فساد وتباهی بر جامعه حاکم خواهد شد.

سخنران دومین روز محرم در جمع پاسداران و بسیجیان مازندران گفت:  ابلاغ پیام، سیستم سازی و پاسداری از شریعت و حکومت وظائف پیامبر، امام و رهبر است، لکن پیامبر اسلام(ص) بعد از ابلاغ رسالت، فرد سازی در مکه، ملت سازی در مدینه و دولت سازی در مکه را زمینه برای امت سازی و حکومت داری قرار داد.

وی با اشاره به تکرار تاریخ و عاشورا،  اختلاف  ولایت با اصلاح طلبان را دعوای امام حسین(ع) با یزید دانست وافزود: معاویه و یزید می گفتند پیامبر رسالت خدا را ابلاغ کرد و رسالتش تمام شد، لذا نباید در امور حکومت قرار داشته باشد، در حالیکه امام حسین(ع) می فرماید«خدا می داند برای قدرت طلبی قیام نکرده ام  و برای آشکاری نشانه دین خدا، برقراری حجاب و ارزشها ،  اصلاح حکومت در جامعه فاسد،  فراهم سازی امنیت  مستضعفان و اجرای احکام و سنت الهی برای نجات و سعادت بشریت قیام کرده ام».

این مقام مسئول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد به اینکه در عصر حاضر هم  بعضی ها اذعان می کنند نمی توان به زور مردم را به بهشت برد  گفت:  گرچه این ادعا نوعی بی مسئولیتی در قبال مردم است، اما باید دانست که مسئولین  نباید راه جهنم ملت در جامعه اسلامی را هموار کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت، صرف داشتن رئیس جمهورمسلمان چیز دیگری هم هست افزود:  رئیس جمهور در حکومت اسلامی باید زمینه جامعه دینی را فراهم کند، همانگونه که برای خروج از تب کریمه کنگو، تب برفکی و ...  دغدغه دارد برای تقوای جامعه،  سلامت روح توام با جان و زندگی مردم مسئول بوده  وباید هم دیندار و هم دینمدار برمحور دین باشد.

حجه الاسلام سعیدی نقش دولت در حاکمیت جامعه اسلامی را، حاکمیت فضائل و از بین بردن رذائل  دانست و تاکید کرد: دولت در مسائل فضای مجازی و اخلاق جامعه مسئولیت دارد، لکن در حالی 40 میلیون ایرانی فقط  عضو شبکه مجازی تلگرامی هستند که رئیس جمهور روسیه ورود تلگرام به کشورش را منوط بر اعمال مدیریت براین شبکه دانست و بر همین اساس اجازه وورود تلگرام را به فضای مجازی کشورش نداد!

   

     

ارسال نظرات
پر بیننده ها