خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: علم و صنعت مثل دو بال یک پرنده لازم و ملزوم یکدیگرند و کاملا روشن است که ما باید از ابتدا بدانیم درس تئوری که می خوانیم در عمل چه نتیجه ای را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۲۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

کامبیز هوشیار کارشناس مسائل سیاسی استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص کاربردی کردن علم در زمینه صنعت اظهار کرد: لازمه تحصیلات علمی برای آن است که در صنعت خروجی داشته باشد و علم در پیشرفت دادن صنعت نقش داشته باشد، علم ما باید با صنعتی که در آن فعالیت می کنیم هماهنگ باشد.
وی ادامه داد: تحصیلات ما باید با نیاز های کشور هماهنگی داشته باشد، حالا آنکه مشابه سازی در تولید صورت بگیرد و یا کالای جدیدی خلق گردد تفاوتی ندارد.
هوشیار تبیین کرد: کاملا بدیهی است که خروجی تحصیلات تئوری باید در عمل نیز خود را نشان دهد و در جامعه به کار آید.
وی افزود: اینکه تا کنون این اتفاق رخ نداده نشان از سو مدیریت ها و دستان پشت پرده ایست که آنچنان به پیشرفت کشور اهمین نمی دهند و یا خواهان جلوگیری از آن هستند.
وی گفت: همه مسئولند تا علم را به پایه عمل برسانند، دانشجویان ، مسئولین دانشگاهی همه در این موضوع به یک اندازه سهیم هستند و باید تامل کنند که مشکل از کجاست و در رفع آن بکوشند.
هوشیار اذعان کرد: علم و صنعت مثل دو بال یک پرنده لازم و ملزوم یکدیگرند و کاملا روشن است که ما باید از ابتدا بدانیم درس تئوری که می خوانیم در عمل چه نتیجه ای را به همراه دارد.
این کارشناس با مثال کشاورزی و باغداری گفت: اینکه ما تاثیر انواع کود را در کتاب بخوانیم کارایی ندارد بلکه باید کاملا به صورت عملی نتیجه آن را امتحان کنیم.
هوشیار تصریح کرد: مدیریت کشور و خود شخص رییس جمهور باید اصل ارتباط تنگاتنگ میان علم و صنعت را بپذیرد و نظارت کند که وزارت خانه هابه صورت هماهنگ در این زمینه کار کنند .
وی توضیح داد: در هر استان ، استاندار به عنوان عامل دولت و در گام بعدی دانشگاه ها باید در یک برنامه مشترک همکاری کنند تا علم و صنعت هماهنگ شود، بدیهی است که در راس این امر نیز باید رییس جمهور قرار بگیرد.
هوشیار در خاتمه عنوان کرد: خود اهرم ها نظارتی باید بر عملکرد رییس جمهور نظارت داشته باشند تا بتوان این برنامه را پیاده کرد و به نتیجه مطلوب رسید.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها