معاون آموزش و پرورش کوهرنگ گفت: بزرگداشت شهیدان از یک سو تعظیم صبر و صلابت و تکریم فخر و شرافت است.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۲۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ زنگ ایثار و شهادت در اولین روز بازگشایی مدارس به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام محرم در مدرسه امام خمینی(ره) شهر چلگرد نواخته شد.

 

صفر موسایی، معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانش آموزان، دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس را به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است»دانست.

وی گفت: برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بایستی این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

موسایی، افزود: بزرگداشت شهیدان از یک سو تعظیم صبر و صلابت و تکریم فخر و شرافت است و از سویی تعمیم شور و حماسه و تحصیل نور هدایت و تکریم و تجلیل.

وی، ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب شکوهمند اسلامی و شهدای دفاع مقدس، پژواک شمشیرهایی است که در عرصه های چهارده قرن مصاف اسلام با کفر طنین افکنده است.

موسایی تصریح کرد: برقی که از شمشیر رزم آوران اسلام در بدر و حنین درخشید و در صفین و نهروان چشم فتنه را کور کرد و در کربلا کاخ ستم را سوزاند، سفیر رعدش در فضای ملکوتی بهمن ماه 1357 و هشت سال حماسه دفاع بر نفیر کفر و نفاق فرود آمد و پیام شورانگیز «نصر من الله و فتحٌ قریب» را به جهان و جهانیان اعلام کرد.

وی افزود: اینک گرامیداشت آن همه رشادت‌ها و شهادت‌ها همچون نسیم معطری است که بار دیگر عطر دل انگیز آن لاله های بهشتی را به مشام جان زمینیان می‌رساند و پرتو هدایتی از کهکشان روشن آن حماسه‌سازان را، فرا راه رهروان و آیندگان قرار می‌دهد، این کار در گرو حمایت بی دریغ و همکاری همه عزیزانی است که میراث دار افتخارات گذشته و پاسدار اعتبارات امروز و خواستار انتظارات آینده‌اند.

ارسال نظرات