خبرهای داغ:
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز:

سیدالشهدا مظهر انسان کامل و خالص برای خداوند است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: امام حسین مظهر انسانی کامل است و انسانی خالص برای خداوند است ، خداوند امام حسین را با جهاد و ایثار به مردم معرفی می کند .
کد خبر: ۸۹۲۳۷۳۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

حجت السلام سیدجلال حسینی رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالحسین گفت : ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است امام صادق (ع) فرمودند: شهادت امام حسین (ع) حرارتی بر قلوب مومنین ایجاد کرد این حرارت تا روز قیامت خاموش شدنی نیست .
وی در ادامه گفت : هدف اصلی قیام امام حسین برپا داشتن پرداخت زکات نماز و امربه معروف ونهی از منکر است، امام حسین (ع) مصباح هدایت و چراغ هدایت است اگر میخواهیم سعادت مند بشویم در دنیا و از مشکلات دور باشیم باید از وجود مبارک امام حسین(ع) بهره بگیریم .
حسینی گفت : امام حسین مظهر انسانی کامل است و انسانی خالص برای خداوند است ، خداوند امام حسین را با جهاد و ایثار به مردم معرفی می کند .
وی افزود : خداوند امام حسین را الگوی زیبایی برای مردم قرار داده است تا ما از ابا عبدالله الحسین الگو بگیریم . حسینی خطاب به هیئت و هیئت امنا مساجد فرمود امام حسین(ع) را باید الگوکار خودتان قرار دهید .
برجستگی وجود امام حسین (ع) دارای سه بعد است که یکی از آن صفات برجسته امام اخلاص ایشان است و رعایت کردن وظیفه الهی و دخالت ندادن وظیفه شخصی و وارد ندادن انگیزه های مادی در کار است . وی خطاب مردم فرمود در عزاداری هایتان اخلاص داشته باشید .
وی صفت بعدی امام حسین (ع) را اعتماد به خدا دانست و فرمود : سعادت انسان به این است که به خدا اعتماد کنند .
صفت بعدی برجستگی امام حسین (ع) شناخت به موقع و داشتن بصیرت در جامعه اسلامی است باید زمان شناس باشیم چه وقت عزاداری کنیم چه وقت صحبت کنیم اگر این زمان ها را بشناسیم موفقیت های چشمگیری نصیبمان خواهد شد .
این مسئول بیان داشت : اگر امام حسین(ع)دردل من جا گرفته باشد دیگه این دل گناه نمی کند چشم دست دگر گناه نمی کند و زبان دگر دروغ نمی گوید .
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز ادامه داد : استفاده از تبل ها بزرگ و علم ها استفاده می کنند این ها تحریف شده است در دین ما و نباید باشد این ها اگر برای امام حسین (ع) یا برای خدا است باید بگذاریم کنار ، عزاداران ما به این توجه کنند .
وی دیگر تحریفات در عزاداری امام حسین (ع) را قمه زنی دانست و گفت : دشمنان اسلام و شیعه از این برنامه سو استفاده میکنند درست است در برهه ای زمان ارزش بوده ولی درحال حاظر مورد سو استفاده دشمن قرار می گیرد و علیه شیعیان استفاده می کند .
وی در ادامه گفت : امسال با رشد 10 درصدی بیش از 160 مبلغ برای مساجد و هیئات مذهبی اعزام شده اند .
حسینی از پخش برنامه زنده تلویزیونی در ایام شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالحسین خبر داد و گفت : تجمع مردم عزاداری هفتم محرم ساعت هشت و نیم شب از میدان لاله به سمت میدان جابربن حیان و در شهر محمدیه نهم محرم وهمچنین در مهرگان دوازدهم محرم برگزار خواهد شد که با همکاری صداو سیما در تلویزیون پخش خواهد شد .
وی دیگر مراسمات دهه اول محرم را عزاداری هیئات در تاسوعا و عاشورای حسینی خواند و افزود : در تاسوعا و عاشورا حسینی در سطح شهرستان هیئات با آمادن در خیابان ها و رفتن به مزار شهدا به عزاداری خواهند پرداخت .
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : نذورات مردم از طریق جهاد سازندگی به هیئات و ایستگاه های صلواتی پخش خواهد شد .
وی درپایان از فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرداری و بخشداری و فرماندار و نیروی انتظامی و ناجا شهرستان البرز تقدیر تشکر کرد .
3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار