امام جمعه پارس آباد مغان گفت: اراجیف و عربده کشی که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل بر زبان جاری کرد، ماهیت آمریکا را به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۴۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام سید سعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه پارس آباد با اشاره به آغاز سال 1439 هجری قمری و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران به دنیا نشان داد که با پول و زور نمی توان کشوری را از میان برداشت.

وی با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس هیچ کشوری تاکنون نتوانسته به ایران ضربه ای بزند، گفت: دفاع مقدس از شعائر و همواره برای ما مقدس است و تا زمانی که دفاع مقدس گرامی داشته شود شکست ناپذیر خواهیم بود اما اگر خدای نکرده دفاع مقدس مورد بی مهری و فراموشی قرار گیرد دشمنان اسلام به راحتی به کشور نفوذ می کنند.

امام جمعه پارس آباد با اعلام اینکه ما در دفاع مقدس تفنگ عادی، هواپیمای جنگی و تانک را هم نداشتیم، افزود: تنها سلاح رزمندگان ما یک تفنگ ژ 3 بود که آن را هم از کشورهای دیگر خریداری می کردیم، این در حالی بود که همین رزمندگان ما با کمترین تجهیزات و امکانات جنگی اما با روحیه‌ای انقلابی همراه با ایمان به خدا و رهبری امام (ره) در برابر دشمن بعثی ایستادگی و جنگیدند.

رشادی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام را برشمرد و عنوان کرد: هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه به‌طور صحیح اجرا شود مشکلات زیادی در جامعه رفع می‌شود.

وی به اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد اشاره و تصریح کرد: اراجیف و عربده کشی که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل بر زبان جاری کرده است، ماهیت نظام سلطه آمریکا را به دنیا نشان داد.

خطیب نمازجمعه پارس آباد، سخنرانی ترامپ را جاهلانه دانست و با اشاره به اینکه این سخنان بار دیگر شخصیت رئیس جمهور آمریکا را به جهانیان نشان داد، گفت: آمریکا در حالی سعی بر آن داشت که ایران هراسی را در دنیا ترویج دهد که با عنایت الهی، امروز آمریکا هراسی در دنیا ترویج یافته است.

رشادی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری در زمینه یاوه سرائی ترامپ، اظهار داشت: در خصوص یاوه سرائی‌های ترامپ در مورد ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همان بیان مقام معظم رهبری اکتفا می‌کنیم که فرموند: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه‌ خود خواهد ایستاد و در مسائل مهم مربوط به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت، ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه، با عکس‌العمل جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به جنایت رخ داده در پارس آباد و صدور حکم اعدام در سریعترین زمان ممکن برای قاتل آتنا، از قوه قضائیه بخصوص از حضرت آیت الله عاملی لاریجانی و همچنین رئیس کل دادگستری استان و دادستان اردبیل و نیروی انتظامی شهرستان قدردانی کرد.

امام جمعه پارس آباد در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از عدم پرداخت پول گندم از سوی دولت گفت: علیرغم وعده های متعدد مسوولان هنوز مطالبات گندم کارات پرداخت نشده است.

رشادی خاطرنشان کرد: در حالی کشاورزان پارس آبادی برای آغاز کشت جدید نیاز به پول جهت تامین نهاده های کشاورزی چون بذر، کود، سم و شخم، دیسک ، ردیف کار و ... دارند که دولت تاکنون پول گندم برداشت شده را پرداخت نکرده است.

 

 

منبع:آران مغان

ارسال نظرات