برگزاری همایش استانی نقش علما و روحانیون.

روحانیون سنگرداران مقابله با ضددین و ضدانقلاب هستند/ دشمن همواره درصدد افروختن آتش شکاف تفرقه بین مسلمانان است

همایش استانی نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری صبح امروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۵۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در همایش استانی نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری که در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد اظهار کرد: علما سربازان دین هستند و مردم باید روحانیون را الگوی خود قرار دهند چرا که میزان تاثیرگذاری در این حوزه‌ی دینی بسیار مهم است و باید با رویکرد آماده باش با آن برخورد کرد.


وی با بیان اینکه جامعه روحانیت کردستان یکی از پیشروترین اقشار جامعه در حفاظت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بوده گفت: میزان تاثیرگذاری روحانیون در حوزه دین بسیار مهم است و نظامی‌ها در مواقع خطر با رویکرد آماده باش بودن مقابله می‌کنند، اما در حوزه دین و با تکیه بر معنویت، روحانیون سنگرداران مقابله با ضددین و ضدانقلاب هستند.


وی خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه دین آرامش وجود ندارد و روحانیون باید در حالت آماده باش قرار گیرند.


سرداررجبی یادآور شد: تهدید‌هایی که امروزه در دین اسلامی وجود دارد، اسلام ناب نیست و اگر نیرو‌های نظامی با هدف حفاظت از ارزش‌های اسلامی امنیت ایجاد می‌کنند علما هم بعنوان فرماندهان باید با قدرت استدلال و تببین خود تببین واقعی دین را برای مردم بازگو کنند.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: باید روحانیون برای تهدیدات اخیر دشمنان وقت خاصی اختصاص دهند و با جوانان به منظور آگاه‌سازی آنان صحبت کنند تا آن‌ها را از جریان کاذب ایجاد شده برعلیه اسلام و اسلام‌ستیزی آگاه نمایند.

وی اظهار کرد: اکنون یک بُعد جریان تکفیری بُعد میدانی و جنگ است و تصور می‌کنند با عملیات انتحاری در بهشت رفتن سبقت می‌گیرند و می‌خواهند با ترفند‌هایی همچون سر بریدن و مردم را سوزاندن اسلام را خشن جلوه دهند.




روحانیون هوشیار و به توطئه‌های دشمنان آگاهی داشته باشند


ماموستا عابد نقیبی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز در ادامه‌ای همایش اظهار کرد: امروزه با توجه به عوض شدن جغرافیای سیاسی در منطقه، بیش از گذشته لازم است که روحانیون هوشیار باشند و به توطئه‌های دشمنان آگاهی داشته باشند.


وی گفت: جریان‌های تکفیری هیچ ربطی به اهل سنت ندارند و این توطئه استکبارستیزان است که هر روز امثال گوناگونی را با روش‌های گوناگونی پرورش می‌دهند و با انواع مختلف به هر سمتی که بخواهند سوق می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب با سخنان حکیمانه اش همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی کردهچرا که سیره‌ی ایشان همواره راهگشای وحدت، تقویت و امنیت مسلمان در جهان است.


وی اظهار کرد: کشور‌های ابرقدرت همواره علیه نطام جمهوری اسلامی توطئه می‌چیند و هدف اصلی آن‌ها اسلام است، چون تا اسلام عزت داشته باشد آن‌ها به نقشه‌های شوم خود نخواهند رسید و کسانی که به هر بهانه‌ای بخواهند میان مسلمانان ایجاد اختلاف کنند چه آکاهانه و چه ناآگاهانه مزدور دشمنان هستند.


ماموستا نقیبی با بیان اینکه دشمن همواره درصدد افروختن آتش شکاف تفرقه و چنددستگی بین مسلمانان است، عنوان کرد: در اسلام قتل، جنگ، دریدن و بریدن جایی ندارد و اینگونه اقدامات تکفیری‌ها بر خلاف عقاید اسلامی است.


آنچه که عقلانی است و با تفکر و تدبر و تعقل به دست می‌آید ماندگار است


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نمانده، ولی فقیه در کردستان در ادامه‌ی این همایش با بیان اینکه آنچه که عقلانی است و با تفکر و تدبر و تعقل به دست می‌آید ماندگار است و نشان دهنده راه درست بشریت است گفت: خداوند به هرکس بخواهد حکمت می‌دهد و این حکمت به صاحبان عقل و اندیشه و خرد اعطا می‌شود.


وی گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند؛ جبهه کفر به دیوانگی زده‌اند و به هیچ چیز توجه ندارند در حالیکه سازمان ملل برای صلح و دوستی تشکیل نشده در حالیکه فقط عصبانیت و درماندگی و جهل را شاهدیم.


آیت‌الله شاهرودی گفت: جریان‌های مختلف علیه ایران کار کرد و کشور‌هایی مانند قطر مورد حمله تکفیری‌ها قرار گرفت، ولی ایران مقابله کرد و دشمن گروه‌های تکفیری و افکار افراطی را می‌خواهد افزایش دهد و وارد ایران کند.


در پایان این همایش از خانواده شهید محمد ذبیحی شهید شاخص روحانیون در سال ۹۶ تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار