صداوسیمای مرکز زنجان هر سال با فرا رسیدن ایام محرم برنامه ریزی گسترده ای را برای پوشش عزاداری های پایتخت نشینان شور و شعور حسینی، انجام می دهد . در این راستا امسال نیز تلاش خواهد شد تا این مراسمات به نحو احسن پوشش داده شود .
کد خبر: ۸۹۲۳۷۷۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، تولید و پخش 12 ویژه برنامه 75 دقیقه ای با عنوان «محرم آخشاملاری» ، 2 برنامه 60 دقیقه ای ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 6 ویژه برنامه 120 دقیقه ای  برای پخش مستقیم دسته های عزاداری های محرم هیات عزاداران احمدیه، مکتب الزهرا، هیت فاطمیون، 180 دقیقه  پوشش عزاداری های حسینیه اعظم، 180 دقیقه پوشش عزاداری های زینبیه اعظم و 11 برنامه 60 دقیقه ای با عنوان عشق سوداسی جهت پوشش عزاداری های مساجد و تکایای حسینی، از جمله ویژه برنامه های رادیوی استانی مرکز زنجان برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان می باشد .

علاوه بر این سایر برنامه های روتین و تولیدی ، و همچنین برنامه های تأمینی پخش صدا هم با حال و هوای این ایام خواهد بود .

معاونت سیمای مرکز زنجان هم نقش اصلی را در پوشش این عزاداری ها به خصوص دسته های بزرگ عزاداری زنجان دارد، تدارک گسترده ای برای این ایام دیده است .

15 ویژه برنامه 30 دقیقه ای با عنوان «با کاروان عاشوراییان»  با مضمون عزاداری های مردم در شهرهای مختلف استان ،  10 ویژه برنامه 30 دقیقه ای با عنوان «شمع حرم خانه » که به پوشش عزاداری مردم در شهرستان زنجان اختصاص خواهد داشت ، همچنین 10 برنامه 40 دقیقه ای ترکیبی با عنوان مشاعره آیینی از ویژه برنامه شبکه اشراق برای ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین خاهد بود .

مهمترین برنامه سیما در این ایام، پوشش زنده 10 مراسم و دسته عزاداری بزرگ زنجان از جمله مراسم احلی من العسل، شیر خوارگان حسینی، دسته هاي عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم ، احمدیه، مکتب الزهرا و فاطمیون، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرستان های خدابنده  و خرم دره می باشد که برنامه ریزی و تدارک گسترده ای برای این موضوع دیده است .

همچنین سایر برنامه های روتین شبکه اشراق مانند گجه لر، عطر آدینه، آلاچیق، شاپرک، امین امت هم حال و هوای محرم به خود گرفته و از زواياي مختلف و به فراخور موضوع برنامه به این حماسه بزرگ عاشورا پرداخت خواهد کرد.

معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با ساير واحد های تولیدی مرکز با توليد و پخش گزارشهاي مختلف خبري تلويزيوني و راديويي، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، پخش اطلاعیه های مربوط به عزاداري هاي مردم استان ، تهیه و ارسال اخبار و گزارش های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش های رادیویی و تلویزیونی، پخش تفسیر های رادیویی و تلویزیونی ، ارتباط زنده با شبکه های مختلف حال و هوای محرم به خود خواهد گرفت

ارسال نظرات