در همایش امر به معروف و نهی از منکر سیب و سوران مطرح شد؛

پاسخ صریح ملت ایران به یاوه گویی های تررامپ نشان از روحیه شهادت طلبی ملت ایران است/ امر به معروف و نهی از منکر باید اثر گذار باشد

فرمانده سپاه شهرستان سیب سوران در همایش امر به معروف و نهی از منکر گفت: پاسخ صریح ملت ایران به سخنان و یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران اسلامی نشان روحیه شهادت طلبی و پایبندی مردم به اعتقادات آنها است
کد خبر: ۸۹۲۳۷۸۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، همایش امر به معروف و نهی از منکربا حضور فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران، علما، روحانیون و جمعی از بسیجیان در مسجد رسول الله (ص) این شهرستان برگزار شد.
در این همایش سرهنگ پاسدار حسین فروغی فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه محرومیت زدایی خدمت به مردم از اهداف مهم سپاه است، گفت: مسئولین در جهت بالابردن روحیه جهادی و امربه معروف و نهی از منکر تلاش مضاعف کنند تا انقلاب اسلامی ایران به بهترین شکل ممکن به اهداف تعالی خود دست یابد.
وی ادامه داد: اهدای ۲۱۸ هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی و حفظ از کیان کشور از چنگال استکبار جهانی بود که لازم است تفکر انقلابی، روحیه جهادی، شهادت طلبی و استکبار ستیزی میان نسل جوان ترویج داده شود.
فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران پاسخ صریح ملت ایران مقابل سخنان و یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران اسلامی را نشان از روحیه انقلابی و شهادت طلبی مردم برشمرد که با این اقدام ثابت کردند پایبند اعتقادات خود هستند و همواره از مطلومان جهان دفاع خواهند کرد.
در ادامه مولوی جهاندیده امام جمعه اهل سنت شهرستان سیب و سوران هم افزود: پروردگار جهانیان می‌فرمایند: باید گروهی باشد که هم. اره مردم را به سمت کار‌های خیر و نیکی دعوت کنند و از کار‌های ناپسند منع کنند که اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارد.
وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز در خصوص امر به معروف و نهی از منکر فرمود: ه اند که اگر شخصی منکری را انجام داد و در قدرت دست دارد و با وضع قوانینی دیگران را از آن کار نهی کندو اگر خارج از حکومت است با سخن خوش وی را از منکر باز دارد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه دو نوع فرض وجود دارد، اضافه کرد: فرض معین و فرض کفایت که فرض معین شخصی و فرض کفایت عمومی است و امر به معروف و نهی از منکر فرض کفایت است.
مولوی جهاندیده تصرسح کرد: امر به معروف باید حکیمانه و با حکمت انجام شود تا اثرگذار باشد و نباید به گونه‌ای باشد که نفرت و کدورت ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است، گفت: واقعه عاشورا روز بزرگی در تاریخ اسلام به شمار می‌ورد و اهل سنت این روز را روزه می‌گیرند.
گفتنی است در پایان همایش از فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
ارسال نظرات