امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: بی تفاوتی نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر موجب فساد و تباهی در جامعه خواهد شد
کد خبر: ۸۹۲۳۸۰۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در قرآن کریم به فریضه پر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بسیار اشاره شده و در عمل کردن به آن تاکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام اسلامی است که در اسلام به آن سفارش زیادی شده است، افزود: قطعا تحقق و اجرای سایر فرایض الهی از آثار امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان ادامه داد: در صورتی که به این فریضه مهم اسلامی در جامعه و اطراف خودمان بی تفاوت باشیم، بدون تردید جامعه اسلامی ما پر از فساد خواهد شد.

مولوی بلال مقدسیان اضافه کرد: امام حسین (ع) با هدف احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر و در راه دین اسلام به شهادت رسیده است.

وی بیان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به قدری با اهمیت باشد که در صورتی فردی هم بخواهد عملی خلاف قانون و شرع را انجام دهد، خود پشیمان شود و یا حداقل آن را در انزار عموم انجام ندهد.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان عنوان کرد: بدون تردید بهترین جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در آن رواج دارد.

مولوی بلال مقدسیان خاطرنشان کرد: امر کردن مومنان و مسلمانان به کار‌های خیر و پسندیده و بازداشتن و نهی کردن آن از کار‌های حرام یک شرعی و اسلامی است که وظیفه هر مسلمانی است.
ارسال نظرات