خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: در شهر بیش از 100 مجلس دینی خانگی برگزار می‌شود و به زودی همانند تجلیل از پیرغلامان حسینی از بانیان و مجالس روضه خانگی در شهرضا تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۳۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی در نشست خبری که به مناسبت ماه محرم برگزار شد با بیان اینکه ماه محرم فرصت خوبی برای  انتقال فلسفه قیام عاشورا و تبیین دین اسلام در جامعه است، اظهارداشت: محوری ترین پیام عاشورا روح مقاومت، استکبار ستیزی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به حادثه عاشورا و تکریم آن تعظیم شعائر است، افزود: ماه محرم فرصت خوبی برای انتقال فلسفه قیام عاشورا و تبیین دین اسلام در جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با بیان اینکه هر چه مردم و خانواده‌ها را به سوی محبت اهل بیت(ع) نزدیک شوند، زندگی آنها از آسیب‌ها به دور است، گفت: جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی نیازمند ارتقای فرهنگ عاشورایی است.

وی با تأکید بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم، تصریح کرد: حادثه عاشورا درسی برای تمام آزادی‌خواهان جهان است، امام حسین(ع) فرمودند، اگر دین ندارید لااقل در دنیا آزاده زندگی کنید.

رهایی با بیان اینکه مداحان و روحانیان باید نسبت به حادثه‌عاشورا، دید روشن و واضحی به مستمع دهند، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، روحانیان و مبلغان بایستی مردم را امام حسین(ع) شناس کنید تا معرفت امام را پیدا کنند و قوه تشخیص حق و باطل را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال مجالس مذهبی هر شب بیش از 10 جلسه دینی برگزار می‌شود، گفت: در شهر بیش از 100 مجلس دینی خانگی برگزار می‌شود و به زودی همانند تجلیل از پیرغلامان حسینی از بانیان و مجالس روضه خانگی در شهرضا تجلیل می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به آداب و رسوم مردم شهرضا در ایام محرم، افزود: عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان شهرضا از 7 تا 13 محرم آغاز می‌شود و در مجالس عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرضا در ایام محرم روزها عزاداری می‌کنند و در شب‌ها در مجالس محفلی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در ایام محرم به‌ویژه دهه نخست در جای جای شهر عزاداری برگزار می‌شود.

رهایی بیان کرد: امتیاز دیگر عزاداری مردم شهرستان این است که بانوان شهرستان در حاشیه خیابان یا به دنبال هیئات مذهبی حرکت نمی‌کنند و بیشتر در مجالس روضه حضور داشته که هم از سخنرانی گویندگان مذهبی و هم از عزاداری هیئت‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: امتیاز دیگر هیئات مذهبی شهرضا این است که حرکت کاروانی هیئات برای عزاداری در روزها است و در شهرضا کاروان عزاداری شبانه نداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به آئین 41 منبری در عصر تاسوعا در شهرستان، اظهارداشت: مراسم 41 منبری را  مردم براساس نیت و حاجتی که دارند در عصر تاسوعا در 40 مجلس را به یاد 40 منزلی که اسرای کربلا را انتقال دادند، می‌روند و در هر منبر به یاد شهدای کربلا  شمع روشن می‌کنند و نذر می‌دهند.

وی با اشاره به وجو شبهات دینی در فضای مجازی و با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات مذهبی، تصریح کرد: یکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا ساخت ربات پاسخگویی به شبهات دینی است که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

رهایی بیان کرد: با ساخت این ربات‌ها هم امکان پاسخگویی به شبهات فراهم می‌شود و هم شبهات موجود در مباحث مختلف مذهبی پاسخ داده می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها