به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس
کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم و آیین افتتاح نمایشگاه های ویژه هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید باهنر با حضور مسئولین لشکری و کشوری و جمع کثیری از بسیجیان و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم درسالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۴۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم و آیین افتتاح نمایشگاه های ویژه هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید باهنر درسالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور و سخنرانی سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ صورت گرفت سایر مسئولین لشکری و کشوری اعم از سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام میر شاه ولد، مسئول امور مساجد غرب تهران، مدیر عامل برج میلاد، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید باهنر و همچنین جمع کثیری از بسیجیان و خانواده های شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس درخصوص سبک زندگی شهیدان گفت: هرچند شهادت شهدای ما فی نفسه دارای ارزش و افتخاراست ولیکن سبک زندگی آنها خود تبدیل به یک فرهنگ و رفتار در بین جوانان و نوجوانان ما شده است.

وی افزود: شاهد مثال تاثیر فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی در راه اهداف والای الهی در بین جوانان این مرز و بوم، شهید حججی است که اینگونه استوار و پایدار در راه دفاع از حریم آل الله جهاد می کند و در نهایت به گونه ای شهید می شود که زندگی و شهادتش احساسات و عواطف مردم ایران را برانگیخته و سرلوحه زندگی مردم می شود.

یزدی با اشاره به نقش مهم شبکه های مجازی در زندگی امروز بشر تصریح کرد: در بین هجمه هزاران شبکه اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و... شهید حججی می خواهد بگوید می توان در این دنیا به موازات پیشرفت تکنولوژی و امکانات زیست ولی مثل امام حسین (ع) زندگی گرد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: ما امروز باید تلاش کنیم تفکر دفاع مقدس بین فرزندانمان رواج پیدا کند چرا که تفکر ما که برگرفته از تفکر شهیدان انقلاب اسلامی است راهگشا بوده و می تواند دشمنان ما را به ورطه شکست بکشاند.

در ادامه برنامه، هنرنمایی چند تن از شاعران آئینی شهر تهران زینت بخش این محفل بوده و در پایان از این هنرمندان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

گفتنی است این نمایشگاه از 31 شهریور ماه آغاز شده و تا 6مهرماه ادامه دارد و کار خود را با موضوعاتی نظیر سیر انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا کنون، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای دانش آموز، شهدای مدافع حرم، به همراه روایت اتفاقات سال ۵۷ تا کنون به چهار زبان زنده دنیا توسط راویان مترجم و بازدید توریست های کشور های مختلف ادامه خواهد داد.  

ارسال نظرات