اموی میلان گفت: از دولت انتظار می‌رود تا شرایط رقابت را برای کارگاه‌های کوچک با ظرفیت‌های محدود اشتغال زایی فراهم کند چراکه این کارگاه‌های کوچک بیشترین اشتغال زایی را ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۶۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
علی اموی میلان  یکی از تولید کنندگان بسیجی موفق استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیر واردات بی رویه جوراب با برند‌های مختلف خارجی اظهار داشت: تمام تجهیزات مورد نیاز برای یک کارگاه بافندگی جوراب در ایران موجود می‌باشد، اما همواره شاهد واردات از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌هایی مانند چین هستیم.
تولیدکنندگان جوراب ایرانی محصولات خود را با مارک های خارجی وارد بازار می کنند

وی با بیان اینکه دولت موظف است حامی تولیدکننده ایرانی باشد افزود: برخی از تولیدکنندگان شاید زیرساخت‌های قوی برای ارائه محصولات خود نداشته باشند و نتوانند با برند‌های خارجی رقابت کنند. این موضوع برای بافندگان جوراب پررنگ‌تر است و چین با وارداتی که به ایران دارد، ضربه سنگینی به کارگاه‌های کوچک می‌زند. از دولت انتظار می‌رود تا شرایط رقابت را برای کارگاه‌های کوچک با ظرفیت‌های محدود اشتغال زایی را فراهم کند چراکه این کارگاه‌های کوچک بیشترین اشتغال زایی را ایجاد می‌کنند.

این تولیدکننده بسیجی عنوان کرد: کارگاه‌های بافندگی تقریبا نیاز جامعه را در مورد جوراب مرتفع کردند و بیش از ۹۰ درصد جوراب‌های موجود در بازار عرضه به دست تولیدکننده ایرانی دوخته می‌شود. اما به دلیل فرهنگ اشتباه و غلط آن‌ها مجبور به برچسب زدن مارک‌های خارجی می‌شوند.
ارسال نظرات