فرمانده سپاه مراغه در یادواره شهدای روستای سرگیزه این شهرستان گفت: دشمن فرهنگ و باورهای دینی و اعتقادی ما را هدف گرفته و نشانه رفته است.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۷۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا سامی با اشاره به سه هدف  اصلی دشمن  در دوران دفاع مقدس افزود: هدف اصلی دشمن از حمله به میهن اسلامی، ساقط کردن حکومت جمهوری اسلامی بود.

وی  اضافه کرد: دشمن تلاش می کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی را حذف کند و اگر نتوانست استان های مرزی کشور را ایران اسلامی جدا کند یا به حداقل هدف خود که از بین بردن خط تالوگ ایران و گرفتن حق کشتیرانی ایران از خلیج فارس بود برسد.

 سامی خاطرنشان کرد: کشوری که می خواهد با کشور دیگری حمله کند باید اصول جنگ را رعایت کند و بعد از اصول جنگ باید از نیروی انسانی بیشتر و تجهیزات و تسلیحات زیادی داشته باشد تا پیروز شود.

فرمانده سپاه مراغه اظهارداشت: دشمنان و استکبار جهانی همه اصول جنگ را رعایت کرده بودند و مطمئن بودند که پیروز می شوند ولی نمی دانستند که غیر از اصول 10 گانه جنگ، دو اصل دیگری که در ایران بود به آن فکر نمی کردند، دو اصل ایمان واصل جهاد که دشمن از این دو اصل غافل بودند اگر به این دو فکر می کردند اصلا به فکر حمله به ایران نمی افتادند.

سامی ابراز داشت: دشمن نمی دانست که این ملت یک عقبه ای به نام فرهنگ  حسینی و فرهنگ عاشورائی و اسلامی دارد و حاضر است در راه دین و مملکت خود جانفشانی کند.

 وی دفاع مقدس را تنها طولانی ترین جنگ در تاریخ بر شمرد و گفت: در این جنگ طولانی دشمنان ما نتوانستند وجبی از خاک کشورمان را جدا بکند.

سامی علت عدم توانایی دشمن را وجود ولی فقیه در راس حکومت  دانست گفت: تا زمانی که  ولایت در راس امور باشد وفرهنگ عاشورایی  در دین ما نهادینه باشد هیچ آسیبی به مملکت ما نخواهد رسید.

فرمانده سپاه  مراغه بیان کرد: ما باید زمینه ظهور در جامعه را آماده و مهیا کنیم چراکه رمز پیروزی ما فرهنگ عاشورا فرهنگ علوی و فاطمی است که دشمن را زمین گیر کرده است.

سامی به تفییر تاکتیک دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن  راهای مختلفی برای جلوگیری از تشکیل حکومت ایران اسلامی انجام داده و از داخل عده ای هم آنها را حمایت می کنند و تمام توان می خواهد  زمینه ظهور را از ما بگیرد.

رضا سامی یاد آوری کرد: امروز دشمن با دو تاکتیک وارد میدان شده وسعی دارد بیرون از مرز ها   کشور های همسایه ی ما را ازجمله عراق و سوریه را  تجزیه و جز جزء کند وتاکتیک دوم تغییر ادراکات  ما ایرانیان است .

وی افزود: دشمن به خوبی میداند که  ایران از نظر اقتصادی مقاوم است، چون شیعه امام حسین (ع) هستند هرچه قدر هم  تحریم ها شدید تر باشد کمتر از تحریم های روز عاشورا است پس مقاومت می کنیم.

سامی خاطر نشان کرد: دشمن وقتی می بیند با جنگ سخت  نمی تواند کاری انجام بدهد سعی دارد فرهنگ حسینی  و عاشورا یی را  از ما بگیرد و می خواهد عزاداری هایی که آنها  برنامه ریزی کرده انجام بدهیم .

وی ادامه داد: دشمن می خواهد عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) را و عشق به حجاب و نماز را به نفرت تبدیل کند و آنهایی که ما از آن نفرت داریم از قبیل طلاق و بی نمازی آنها را به عشق تبدیل کند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: اگر امروز راه  و مسیر دشمن را نشناسیم شکست خواهیم خورد . چرا که دشمن میخواهد از داخل بنیان خانواده را متزلزل بکند می خواهد ادراک ما را عوض بکند و بدعت را وارد عزاداری ما کند.

وی در ادامه افزود:ما باید به پیام و سیره شهدا عمل کنیم، پیام شهدا  نماز اول وقت بود، گوش به فرمان رهبری و عزاداری  های  بی ریا حسینی انجام می دادند. برای عمل به پیام شهدا باید به  ائمه معصومین (ع) توسل کنیم  تا یاریمان کنند اگر این کار را نکنیم شکست می خوریم.

ارسال نظرات