خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه هرکسی که درد امر به معروف و نهی ازمنکر نداشته باشد، ابلاغ بخشنامه هم برای آن اثری ندارد، گفت: بخشنامه ای عمل کردن در این خصوص بی تاثیر است.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۹۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

بخشنامه‌ای عمل کردن در حوزه امربه معروف و نهی‌از منکر بی‌تاثیر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیات الدین طه محمدی  امروز در گردهمایی مشترک روسای ستادهای صیانت از حقوق شهروندی  و امر به معروف استان همدان با تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهداء(ع) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین فریضه الهی است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام  عنوان کرد: این مساله به قدری مهم است که اگر در چهارچوب دین نسبت به این امر برعکس عمل نکرده باشیم هنر کرده ایم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان به تاکیدات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در اجرای این فریضه مهم  اشاره و بیان کرد: معتقدم آنچنان که به انجام این امر مهم سفارش شده، در برابر آن ما هیچ اقدامی نکرده ایم بلکه اگر تاکید می کردند که آنچه می توانید امر به معروف و نهی از منکر را پایمال کنید  تا این حد پایمال نمی شد.

وی با اشاره به اهمیت   حوزه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: جایگاه فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر این است که اگر تمام برنامه های دین  و واجبات در یک طرف  قرار گیرد به اندازه یک  قطره ای ناچیز است اما  امر به معروف  ونهی از منکر به تنهایی یک دریای مواج متلاطم است.

محمدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین فرایض دین به برکت امر به معروف و نهی از منکر زنده است، گفت: این امر مانع جنگ، خونریزی، فساد و فحشاء، تبعیض، بی عدالتی و هر آنچه بدی و گناه وجود دارد، می‌شود و ریشه تمام بدی‌ها را از بین می برد.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اضافه کرد: اگر امربه معروف زنده باشد تمام واجبات دین زنده و اگر  نهی از منکر زنده شود تمام منکرات دفن خواهد شد و جامعه از فساد رهایی خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به شیوع و وجود بیمارهای جدید در جامعه آن را ناشی از  به وجود آمدن گناه های جدید دانست و ابراز داشت: اگر امروز بیماری چون ایذر گریبان‌گیر افراد شده به دلیل این است که گناه همجنس بازی اختراع و به تبع آن بیماری‌هایی برای آن ایجاد شده  است.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت عملکرد دستگاه ها در حوزه امر به معروف تصریح کرد: این معروف و  نهی از منکری  نیست که انجام شده باشد  بلکه تنها خود را معطل کرده ایم چراکه  این فریضه را به خوبی نشناخته ایم و به سازو برگ آن شناختی نداریم.

محمدی با بیان اینکه  اجرای امر به معروف نیاز به وجود انسان‌های متخصص در این زمینه دارد  بر بر وجود آموزش‌های لازم در این زمینه تاکید و بیان کرد: اگر بخواهیم امر به معروف را به معنای واقعی در جامعه جاری و ساری کنیم  باید یک مدرسه ای همچون تربیت معلم داشته باشیم  که در آن  تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر  از قشر زنان و مردان، با فیلتر قوی و گزینش دقیق در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در امر به معروف به کسی آموزش نداده‌ایم  به  گستردگی ابعاد امربه معروف اشاره و عنوان کرد: امربه معروف در هریک  از این ابعاد فرمول خاصی دارد منتهی مقاطع متفاوت است  که ضروری است یک مدرسه عالی ایجاد و آمران به معروف  و ناهیان از منکر را تربیت کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه هرکسی که درد امر به معروف و نهی ازمنکر نداشته باشد، ابلاغ بخشنامه هم برای آن اثری ندارد، یادآور شد: بخشنامه ای عمل کردن در این خصوص بی تاثیر است و باید با ارائه آموزش‌های لازم نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات