عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

جزئیات جلسه نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی برای حل مشکل کارگران "هپکو" و "آذراب"/معوقات کارگران پرداخت می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:مصوبات جلسه نمایندگان اراک با وزرای اقتصادی درخصوص مشکلات آذراب و هپکو را مرتب رصد کرده و از وزیر صنعت و استاندار می‌خواهیم که پیگیری ویژه‌ای برای اجرای این مصوبات انجام شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۹۳۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

سید مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به مسائل و مشکلاتی که درخصوص اعتراضات کارگری واحدهای صنعتی آذرآب و هپکو در هفته گذشته رخ داد، گفت: باتوجه به دغدغه کارگران این واحدها مکاتباتی با رئیس جمهور و وزرای اقتصادی انجام شد و به همراه استاندار از وزارت‌خانه‌ها مروبطه رفع مشکلات را پیگیر بودیم.

وی افزود: مجموعه پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان مجلس منجر به تشکیل جلسه ویژه‌ای در کمیته پیشنهادی نمایندگان در روز گذشته با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رؤسای بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی، خصوصی‌سازی  و مدیران بانک‌های ملی و صنعت و معدن و نمایندگان امنیتی وزیر کشور و مسئولان استانی  استان مرکزی به ریاست وزیر صنعت و معدن، پیرامون حل مشکلات کارگران آذراب و هپکو شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مباحث در این کمیته مطرح و دغدغه کارگران و مشکلات و گرفتاری‌های آنان توسط نمایندگان کارگران این دو واحد مطرح شد و تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شد و وزرای اقتصادی و سایر سازمان‌ها همراهی کردند. امیدوار هستم با اجرای این مصوبات مشکلات و دغدغه کارگران رفع و رونق گذشته به این کارخانجات بازگردد.

مقدسی ادامه داد: این دو واحد صنعتی زمانی در در خاورمیانه حرف اول را می زدند و می‌شود با تلاش و همت همگی به جایگاه اولیه خود بازگردد که این امر بی شک مستلزم همکاری همه مسئولان است ما نیز مصوبات را مرتب رصد می‌کنیم و از وزیر صنعت و استاندار می‌خواهیم که پیگیری ویژه‌ای برای اجرای این مصوبات انجام شود تا آثار خیر آن را ببینیم و کارگران نیز همچون گذشته که در خط تولید حضور داشتند، همکاری کنند.

نماینده مرد اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: یکی از مصوبات این جلسه پرداخت حقوق معوق کارگران بود، دغدغه کارگران و دغدغه تولید قطعا دغدغه نمایندگان مجلس هم هست و ما با افتخار پیگیر موضوعات هستیم و من هم به اعلام می‌کنم که ما نمایندگان زادگاه امیرکبیر هستیم و با غیرت امیرکبیری تمام دغدغه مردم شریف حوزه انتخابیه را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات