خبرهای داغ:
سفیر عراق در ایران گفت: اگر مرجعیت، بسیج مردمی و کمک‌های ایران نباشد هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه نمی‌تواند با دشمن مقابله کند.
کد خبر: ۸۹۲۴۰۸۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید راجح الموسوی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف که در سالن علامه عسگری دانشکده اصول دین برگزار شد، با اشاره به پیشینه قوی تاریخی ایران، اظهار کرد: برای من موجب افتخار است که در کشوری هستم که با کشور عراق دوست و همسایه است و می توانم در جلسه از صحبت‌های اساتید جامعه المصطفی استفاده کنم.

وی افزود: در کشور ایران امام خمینی(ره) به عنوان زینت و آیت الله خامنه‌ای رهبر جامعه هستند که هر دو موجب عزت شیعه هستند و کلمه ولایت را به دوش می‌کشند.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه در ایران از دانشجویان مهاجر به خوبی استقبال می‌شود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است جوانان را به مبارزه با خرافات و شبهات دینی دعوت می‌کردند که امروز این رسالت بزرگ به آیت الله خامنه‌ای رسیده است و یک درس بزرگ برای هر روز زندگی انسان است که در راستای شرافت انسانی تاثیر بسیاری دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ماه محرم، مطرح کرد: آیت الله خامنه‌ای از محرم به عنوان یک مناسبت بین المللی که درس‌های بسیاری برای همه اقشار مردم دارد یاد کردند و جمعیت پرشور زوار که هر ساله روز اربعین در کربلا به زیارت اباعبدالله می‌روند سند حقانیت ایشان است.

راجح الموسوی از خدمات جامعه المصطفی به دنیای اسلام یاد کرد و گفت: آیت الله خامنه‌ای با تلاش‌های بیش از 10 ساله خود توانسته است شرایطی را فراهم کند که دانشجویان در شرایطی که سایر کشورهای خاورمیانه درگیر جنگ هستند با آرامش درس بخوانید و در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر طریقی که بتواند به اسلام و مسلمانان کمک می‌کند و در سال‌های اخیر کمک‌های ایران در عرصه‌های ایستادگی در برابر دشمن در جبهه‌های جنگ و ترویج دین اسلام به خوبی قابل مشاهده است.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان دانشکده اصول دین از کشور عراق هستند، خاطرنشان کرد: ما دانشجویان خودمان را به جامعه المصطفی می‌فرستیم تا در این مرکز علمی راه‌های خدمت به شیعه و مسلمانان را یاد بگیرند و در آینده بتوانند برای کشور عراق مفید واقع شوند.

وی با بیان اینکه در احادیث اهل بیت(ع) آمده است که اگر کسی فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود به او را یاری نکند مسلمان نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب مسلمانان جهان همیشه به صدای کمک خواهی مسلمانان سایر کشورها گوش داده است.

راجح الموسوی ادامه داد: امام خمینی(ره) وقتی از پاریس به ایران برگشتند هیچ سلاح جنگی نداشتند ولی توانستند انقلاب کنند و شرایط جامعه را تغییر دهند که این کار را فقط افرادی می‌توانند انجام دهند که به خداوند به طور مستقیم متصل باشند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های جامعه المصطفی در سطح بین الملل، اظهار کرد: استکبار جهانی در تلاش است که اسلام را سرکوب کند ولی اساتید جامعه المصطفی با آموزش و ترویج دین و فرهنگ اسلام با آن‌ها مقابله می‌کنند که قطعا نزد خداوند این جهاد از پاداش بسیار خوبی برخوردار است.

سفیر عراق در ایران یادآور شد: همیشه در سطح جهان از ایران به عنوان یک کشور حامی تروریست یاد می‌شود ولی در واقع اگر مرجعیت، بسیج مردمی و کمک‌های ایران نباشد هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه نمی‌تواند با دشمن مقابله کند همان طور که کمک‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل اصلی پیروزی عراق در برابر وهابیت است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی یک مجموعه گسترده است و اساتید بزرگی در آن مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان بتوانند با حضور در جامعه المصطفی و استفاده از اساتید این مرکز علمی به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند.

راجح الموسوی در پایان با اشاره به صدور بیش‌ از دو میلیون روادید تا کنون، خاطرنشان کرد: شهر کربلا شهر کوچکی است ولی در روز اربعین بیش از 10 میلیون زائر را در خود جای می‌دهد و خوشبختانه درب خانه مردم عراق به روی زوار همیشه باز است و از آن‌ها به خوبی استقبال می‌شود.

ارسال نظرات