مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: کردستان ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۸۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام کرمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی این شهرستان با اشاره به کار‌های انجام شده در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۶ هزار گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه‌های کردستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌های استان به‌ویژه شهر بانه در اولویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: امسال در نظر داریم فعالیت‌های قرآنی را باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار دنبال کنیم و در این راستا کلاس‌های قرآنی، تشکیل کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین و ۸ میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق از دغدعه‌های مهم مسئولین فرهنگی است.

کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی مناطق محروم و کم‌برخوردار خبر داد و افزود: پس از رایزنی‌های لازم، ۵۰ نفر از ماموستایان آیینی در این بخش سازماندهی و جذب شده‌اند.

وی اظهار کرد: روحانیون و ماموستایان آیینی علاوه بر تبیین مسائل شرعی، همواره نقش به‌سزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند و این بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات