در حالی که جنگ وارد روز سوم خود شده بود، امام خمینی (ره) نقش راهبری خود را در جهان اسلام بار دیگر به رخ حریف کشید. ایشان با ارسال پیامی به مردم عراق جنگ حادث شده بین دو کشور را جنگ میان اسلام و کفر خواندند و از ارتش عراق خواستند تا به ارتش ایران ملحق شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۹۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، در حالی که جنگ وارد روز سوم خود شده بود، امام خمینی(ره) نقش راهبری خود در جهان اسلام را بار دیگر به رخ حریف کشید. ایشان با ارسال پیامی به مردم عراق جنگ حادث شده بین دو کشور را جنگ میان اسلام و کفر خواندند و از ارتش عراق خواستند تا به ارتش ایران ملحق گردد.

امام خمینی(ره) در پیام خود چنین آوردند:

‏ملت شریف و مبارز و مسلمان عراق، ارتشیان رزمنده، افسران و درجه‌داران و سربازان مسلمان عراق. کارگران و کارمندان مسلمان عراق! شما همه از نزدیک جنایت‌ها و خیانت‌های حزب کافر بعث را دیده و می‌بینید. شما تلخی حکومت کافر بعثی را چشیده‌اید. شما می‌دانید که صدام حسین و رفقای کافر او تابع میشل عَفْلَقْ[۱]ملحد و نوکر چشم بستۀ صهیونیسم و امپریالیسم به امر اربابان جهانخوار خود به ایران و ملت ایران ـ که بااللّه‌ اکبر و پشتوانۀ اسلام عزیز کفار را از میهن خود راندند ـ حمله نموده و بی رحمانه برادران ایمانی شما را به قتل می‌رسانند.

شما می‌دانید که این جنگ بین ایران و بعثیهای عراق، جنگ بین اسلام و کفر و قرآن کریم و الحاد است. از این جهت، بر همۀ شما و ما مسلمانان جهان لازم است از اسلام عزیز و قرآن کریم دفاع کنیم و این خیانتکاران را به جهنم بفرستیم. اکنون تکلیف شرعی، الهی، انسانی شما آن است که در هر محلی هستید به ضدیت و کارشکنی برآیید. ارتش عراق به ارتش ایران ملحق شود؛ و امروز نزدیک به صد نفر از درجه‌داران و افسران و رزمندگان عراق به ایران آمده و در آغوش اسلام قرار گرفته‌اند. و باید ارتش عراق بداند که ایران با آغوش باز از برادران ایمانی ارتشی عراقی خود پذیرایی و پشتیبانی می‌کند.

باید به حسب تکلیف شرعی کارگران از هر طبقه که هستند و کارمندان در اداره که می‌باشند با اعتصابها و مخالفتها خدمت خود را به اسلام عزیز و قرآن کریم نشان دهند. ملت عراق از دادن مالیات و پول آب و برق به دولت کافر خودداری کند، که کمک به دولت غیرقانونی کافر است؛ کمک به مخالفین اسلام است که در حال جنگ با اسلام می‌باشند، و با راهپیمایی‌های میلیونی عمل جنایتکاران عراقی را محکوم نمایند. شما برادران عراقی باید بدانید که برادران ایرانی شما اکنون در حال آماده‌باش هستند، و هر وقت که لازم باشد با بسیج عمومی، مخالفین با اسلام را سرکوب می‌کنند. شما برادران ارتشی و غیر ارتشی و همۀ قوای مسلح از عمل ملت ایران که با دست خالی قدرت شیطانی ابرقدرتها را در هم شکست، عبرت بگیرید و از شیطان بزرگ و کوچک نهراسید، و برای دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی بپاخیزید. خداوند با شما است.اِنْ تَنْصُرُوا اللّه‌َ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقْدامَکُمْ[۲]والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌.

ارسال نظرات