خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام، والمسلمین ماندگاری:
استاد حوزه علمیه قم گفت: راه حسینی بودن، انجام کار‌ها براساس دستورات خداوند است و اگر این گونه عمل کردیم، زندگی ما آرامش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۱۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
راه حسینی بودن عمل به دستورات خداوند است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری یکشنبه شب در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا اظهار کرد: شهدا هم سفره امام حسین (ع) هستند و تلاش کردند تا توانستند جایگاه خودشان را ارتقاء بدهند.

وی ادامه داد: در کلاس معرفتی عاشورا، عادی‌ترین افراد هم نشین امام حسین (ع) شدند، کسانی که می‌خواهند عاشورایی زندگی کنند، باید هدف الهی داشته باشند، امام حسین (ع) از ابتدای هر عملی کسب رضایت خداوند را در نظر می‌گرفت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از مشکلات در جامعه این است که ارتباط مردم با شهدا کم شده است، در طول دوران جنگ تحمیلی شهدای دانش آموز و شهدای دانشجوی زیادی در کشور داشتیم.

ماندگاری، اقدامات شهدا را براساس دستورات خداوند دانست و تصریح کرد: ما اگر هر کاری بخواهیم انجام بدهیم، اگر کارمان براساس دستورات خداوند باشد شرعی است، اگر اینگونه باشد دیگر هیچ منکری در جامعه رخ نمی‌دهد، چون خداوند مردم را از انجام منکرات منع کرده است.

وی ادامه داد: انسان نباید دست به گناه بزند، حتی اگر همه دنیا او را به این کار اجبار کنند، راه حسینی بودن، انجام کار‌ها براساس دستورات خداوند است، اگر این گونه عمل کردیم، زندگی ما آرامش پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: احترام به والدین دستور خداوند است، انسان نباید تصور کند که با گرفتن مدرک تحصیلی دیگر نباید به پدر و مادرش احترام بگذارد.

ماندگاری با اشاره به تاکید دین اسلام بر احترام به والدین اظهار کرد: در صدر اسلام پدر و مادر برخی از مسلمانان کافر بودند، اما با این وجود رسول اکرم (ص) تاکید می‌کردند که مسلمانان به والدین خود احترام بگذارند، براساس دستورات اسلام، انسان حتی حق گفتن اف به پدر و مادر خود ندارد.

وی ادامه داد: انسان باید کار‌هایی انجام بدهد که او را به خداوند نزدیک کند، برخی افراد عبادتشان به گونه‌ای است که عبادت آن‌ها موجب تقربشان به خداوند می‌شود، البته انسان نباید با انجام مقداری عبادت، مغرور شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر عملی را انجام بدهد که راه الهی را تقویت کند، این عمل خالصانه است، اما اگر انسان کاری انجام بدهد که خودش را تبلیغ کند، این کار ریاکارانه است، برخی از شهدا در دوران دفاع مقدس پیش از شهادت، پلاک‌های خودشان را دور می‌انداختند تا شهید گمنام شوند.

ماندگاری با اشاره به ضرورت عمل به دستورات خداوند اظهار کرد: انسان باید در انجام کار‌ها به خصوص عبادات دقیقا به دستورات خدا عمل کند و کاری را انجام ندهد که خداوند آن را دستور نداده است، به عنوان مثال نباید در تشهد نماز چیزی را بگوید که خداوند آن را نگفته باشد.

وی ادامه داد: انسان نباید در گفتن اذکار و دعا‌ها مواردی را اضافه کند که ائمه معصومین (ع) این موارد را بیان نکردند، اگر لازم بود خود ائمه معصومین (ع) آن موارد را می‌گفتند، یکی از گرفتاری‌های ما در عبادت‌ها این است که چیز‌هایی را کم یا اضافه می‌کنیم و این یک کار غلط است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در زندگی باید تنها به دنبال کسب رضایت خداوند باشیم و از خدا کمک بگیریم.
ارسال نظرات