خبرهای داغ:
روحانیون کُرد اهل سنت استان کرمانشاه همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق را حماقت محض و اقدامی در جهت اهداف لابی صهیونیستی اعلام کردند.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۳۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

روحانیون و علمای کُرد اهل سنت استان کرمانشاه طی گفتگوهای جداگانه‌ای با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  استقلال اقلیم کردستان عراق را سبب ایجاد گسل‌های قومیتی در منطقه اعلام کردند.

 

ماموستا یحیی شهبازی، دبیر شورای روحانیت شهرستان و امام جمعه موقت روانسر هدف رژیم غاصب اسرائیل از استقلال اقلیم کردستان عراق را تضعیف دولت مرکزی عراق و وسیع کردن گسل‌های قومیتی در مناطق کردنشین دانست.

 

ماموستا شهبازی همه‌پرسی اقلیم کردستان را سبب تجزیه کشور عراق و تضعیف مسلمانان این کشور عنوان کرد و گفت: این همه‌پرسی، اسرائیل و غرب را در پیشبرد منافع ضد اسلامی یاری می‌دهد.

 

تجزیه کشورهای اسلامی هدف لابی صهیونیستی است

 

ماموستا عادل غلامی، روحانی کُرد اهل سنت شهرستان قصرشیرین تجزیه کشورهای اسلامی را هدف لابی صهیونیستی دانست و گفت: همه‌پرسی کردستان سبب تجزیه عراق و تضعیف مسلمانان این کشور می‌شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان جهان گفت: هر  تصمیم و اقدامی که وحدت مسلمین جهان را بر هم بزند کاملا اشتباه و به دور از عقلانیت است.

 

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین بیان کرد: برای حفظ پایداری و ثبات، هر اقدامی نیاز به مشورت دارد و اگر با صاحب نظران مشورت نشود آن مملکت آسیب می‌بیند.

 

ماموستا غلامی ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را هدف مهم لابی صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: همه پرسی کردستان در این برهه، تنها به نفع اسرائیل و هم‌پیمانان این رژیم کودک کش است.

 

وی همه‌پرسی های قومیتی را سبب تجزیه عراق و تضعیف مسلمانان این کشور دانست و گفت: همه‌پرسی و تجزیه عراق با هدف به هم ریختگی سیاسی و فراهم کردن زمینه حاکمیت خارجی بر این کشور است.

 

همه‌پرسی کردستان عراق، تاکتیک جدید آمریکا برای ایجاد بحران در عراق است

 

روحانی کُرد و امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: همه پرسی اقلیم کردستان عراق، تبعات خطرناکی برای امنیت و ثبات  عراق و تمامیت ارضی آن محسوب می‌شود.

 

ملا رشید ثنایی برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را تاکتیک جدید آمریکا برای ایجاد بحران در عراق دانست و گفت: ایجاد یک بحران جدید و البته دامنه دار می‌تواند مانع از تمرکز بغداد بر گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی با همسایگان شود و امکان مداخله گری در تحولات عراق را فراهم می‌سازد.

 

وی با بیان اینکه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق غیرقانونی و یک طرفه است، افزود: تحکیم و تقویت همکاری و پیوند تهران - بغداد در فضای پساداعش اصلی‌ترین نشانه شکست برای غرب و هم پیمانانش است و تهدیدی جدی برای راهبردهای غربی ها در منطقه خواهد بود.
 

این روحانی کُرد با اعلام مخالفت خود با هرگونه تجزیه طلبی در عراق افزود: بهم ریختگی سیاسی در عراق فرصتی برای آمریکا است تا حضور نظامی خود را با استفاده از ضعف بغداد قانونی کرده  و نسبت به امکان مدیریت سیاسی تحولات عراق امیدوار باشد.

 

ثنایی اظهار داشت: اگر همه‌پرسی در اقلیم کردستان برگزار شود، نه کشور مستقل کردستان باقی می‌ماند و نه عراق و برگزاری این همه‌پرسی حماقت محض است.

ارسال نظرات