عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مهار ‌آب‌های سطحی را اقدامی مهم برای ذخیره آب عنوان کرد و گفت: در همین راستا نصب دو بند مصنوعی در شهرستان اسدآباد را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم اندکی از هدررفت آب را جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۴۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

احداث 2 بند مصنوعی برای جلوگیری از هدررفت آب در اسدآباداکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: اکنون مشکل کم آبی کشور مهمترین مشکلی است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع از مهمترین موضوعاتی است که باید در اولویت مسائل کلان کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد:  صنعت کشاورزی برای ادامه حیات خود نیاز به این مایه حیاتی دارد و لازم است با مکانیزه کردن این حوزه از هدررفت بی رویه آب جلوگیری کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: حفر چاه‌های جدید برای دسترسی به آب نیز از دیگر مشکلاتی است که توانسته آسیب‌های زیادی به این مایه حیات برساند.

وی مهار ‌آب‌های سطحی را اقدامی مهم برای ذخیره آب عنوان کرد و افزود: در همین راستا نصب دو بند مصنوعی در شهرستان اسدآباد را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم اندکی از هدررفت آب را جلوگیری کنیم.

رنجبرزاده با بیان اینکه این دو سد مصنوعی در نقاط مهم مناطق هلور شیلاندر و آجین موسی‌آباد احداث خواهند شد، بیان داشت: برای هرکدام از این سدها 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که دستور اخذ آن از وزارت نیرو نیز گرفته شده است.

وی همچنین مبلغ لازم برای اتمام پروژه سد نعمت‌آباد را 18 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح در نیمه اول سال 97 به بهره‌برداری برسد.

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب‌های رهاشده سطحی منطقه پیرسلمان نیز این ظرفیت را دارند تا با مهار در چهار ماهه اول سال کمک حال کشاورزان منطقه در این زمینه باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات