مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان:

استان زنجان در تردد وسايل نقليه محورهاي مواصلاتي، رتبه 16 را در كشور داراست

استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 16 را در كشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با یک هزار و 13 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 28 تردد در ساعت صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۶۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 62 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در شهریور ماه سال جاري تعداد (14 میلیون و 8هزار و 245 تردد وسيله نقليه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان در 62 مسیر بصورت رفت و برگشت، ثبت شده ‌است.

ایرج دست نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده¬های کشور حدود 611 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 15 ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با 753  هزارو 742 تردد و محور زنجان-خرمدره با 391 هزار و25 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 20 هزارو 960 جابجایی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: 2 میلیون و 898 هزار و574 تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که 21 درصد از كل تردد درمحورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده است و در حالیکه میانگین کشوری 13% بود و استان زنجان در رتبه 5 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 308 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 400 وسيله نقليه مي‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 16 را در كشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 1013 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 28 تردد در ساعت صورت گرفته است.

ارسال نظرات