سرهنگ پاسدار دامغانی در همایش آمران به معروف و نهی از منکر ادارات و ارگان های شاهرود گفت: به دلیل حاکم شدن بی تفاوتی در برخی اقشار، احساس مسئولیت بر پایه تفکر اسلام ناب نسبت به اطرفیان در جامعه کمرنگ شده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۸۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در همایش آمران به معروف و نهی از منکر ادارات و ارگان‌های شاهرود که در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال برانگیخته کردن مردم و بی تفاوت نبودن دستگاه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ زن و مرد در شهرستان شناسایی، گروه بندی و در قالب آموزش امر به معروف در حوزه‌های فقهی و قانونی سامان دهی شدند که این افراد در ۸۰ گروه تذکر لسانی و بازه‌های زمانی مختلف سطح شهر فعالیت می‌کنند.
وی افزود: مانور تذکر لسانی با حضور بالغ بر ۳۰۰ نفر از افراد آموزش دیده ساماندهی و به صورت نمادین در یک روز و چند مسیر حوزه شهرستان با شیوه جدید مانند اهدای گل و تکریم افرادی که به آن‌ها تذکر داده می‌شد و تکریم افرادی که موارد را رعایت می‌کردند، انجام شد.
فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: انتظارات با وجود ظرفیت‌های بی شمار فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه، علمای بزرگ و هیئت‌های مذهبی، مردم متدین در سطح شهرستان برآورده نمی‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل حاکم شدن بی تفاوتی در برخی اقشار، احساس مسئولیت بر پایه تفکر اسلام ناب نسبت به اطرفیان در جامعه کمرنگ شده است.
دامغانی در ادامه تصریح کرد: رزمایش و راهپیمایی حجاب و عفاف با شرکت سه هزار نفر زن و مرد تابستان سال جاری در شاهرود برگزار و در مجموعه اصناف گروه‌هایی سامان دهی و افرادی در ادارات حوزه‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های اصلی دوران دفاع مقدس که امروز به گنجینه تمام عیار تبدیل شد و کشور‌های منطقه از این ظرفیت و فرهنگ استفاده می‌کنند به خاطر این بود که مبانی تفکر اسلام ناب در دوران دفاع مقدس از حوزه نظر به عمل ارتقا داده شد و این امر در زندگی فردی و اجتماعی عینیت پیدا کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها