هاشمی در همایش آمران به معروف و ناهین منکر ادارات شاهرود گفت: بهترین معروف این است که اگر دشمن ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار داد ما هم آن ها را مورد این تهاجم قرار دهیم که نمونه آن اقامه نماز ظهر عاشورا است که نشان می دهد فرهنگ عاشورا به عنوان یک معروف در جهان معرفی شده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۸۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد رضا هاشمی در همایش آمران به معروف و نهی از منکر ادارات و ارگان‌های شاهرود که در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد با بیان اینکه برای اصلاح جامعه باید از خودمان شروع کنیم و متولی امر به معروف و نهی از منکر باشیم، اظهار کرد: امر به معروف دولتی و بخش نامه‌ای نیست و باید هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای کارمندان خود و جامعه الگو باشند.
وی با بیان اینکه همان طور که نماز، روزه و زکات واجب هستند باید معروف‌ها را نیز برجسته کنیم، افزود: نباید در امر به معروف و نهی از منکر تنها به دنبال مچ گیری از افراد و منتظر اتفاق افتادن منکر‌ها باشیم بلکه باید افرادی که اقدامات خوب و موثری در حوزه شهرستان انجام دادند مورد تکریم قرار گیرند.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه اگر مجموعه دستگاه‌های اجرایی را به نحو احسن مدیریت کنیم مردم در امر به معروف کار خود را به درستی انجام خواهند داد، بیان کرد: بهترین معروف این است که اگر دشمن ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار داد ما هم آن‌ها را مورد این تهاجم قرار دهیم که نمونه آن اقامه نماز ظهر عاشورا است که نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا به عنوان یک معروف در جهان معرفی شده است.
هاشمی تصریح کرد: در ادارات شاهرود پاسخ به ارباب رجوع نباید باعث سرگردانی مردم شود که این خود مصداق بروز منکر در جامعه خواهد بود لذا برای امر به معروف باید در ابتدا با تذکر لسانی و شفاهی وارد عمل شد.
وی افزود: زمانی آسیب اجتماعی در یک جامعه فراگیر شد منکر‌ها نیز افزایش خواهد یافت لذا به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات باید با وجود نیرو‌های فرهنگی و متدین در شهرستان، امربه معروف‌ها و نهی از منکر‌ها در جامعه مدیریت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها