خبرهای داغ:
کارشناس دینی گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: وظیفه ما نسبت به بدعت گذاران این است که اگر آنها را دیدید با تمام وجود از همه آنها برائت جویید، آنها را لعنت و نفرین کنید، علیه آنها در جامعه روشنگری کنید و بر آنها بتازید که نتوانند دین را نابود کنند و مردم را از آنها جدا کنید که بدعت ها را یاد نگیرند.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۲۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، شامگاه یکشنبه  پیرامون خطرات بدعت و بدعت گذاری درجمع عزاداران حسینی اصفهان، اظهار کرد:در آیات قران و روایات، یک سلسله هشدارهایی به مردم داده اند که به عنوان نقاط حادثه خیز و زمینه سقوط و انحطاط انسان مطرح شده است و قرآن مکررا جامعه انسانی را به آنها هشدار داده است.

سرپرست نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات اصفهان از جمله هشدارها را خطر بدعت ها در جامعه دانست و در تعریف بدعت بیان کرد:چیزهایی که در جامعه مرسوم شود و مردم آنها را بسازند و به دین نسبت دهند را بدعت گویند(نوآوری هایی که مربوط به دین نیست ولی به آن نسبت می دهند.)

وی  گفت: بدعت در مقابل سنت وجود دارد و سنت برنامه هایی است که پیامبر اکرم در طول عمر خود انجام داده اند ولی متاسفانه بعد از پیامبر بدعت های زیادی گذاشته شد و جامعه رو به سقوط رفت.

این کارشناس دینی با اشاره به بزرگترین بدعت تصریح کرد: نظام ولایت و امامت برای رهایی از گمراهی است و برنامه غدیر هم از همین منظر بود، ولی مردم در مقابل این عمل پیامبر، خلافت را مطرح کردند و نظام ولایت و امامت تبدیل شد به نظام حکومت و خلافت! و در این زمینه نظام شایسته سالاری به نظام ظلم و زورمداری مبدل شد.

استاد حوزه  با بیان دومین بدعت افزود: وقتی رهبری از جامعه گرفته شد زمینه بدعت گذاری رواج پیدا کرد،  پیامبر اذان را مقرر کردند و در آن “حی علی خیر العمل” عنوان شد، ولی خلیفه دوم  بدعت گذاشت که اگر در اذان بگویید نماز بهترین عمل است، مردم در جهاد شرکت نمی کنند و فقط بهترین عمل را نماز می دانند و با این استدلال این جمله از اذان اهل سنت حذف شده است.

وی در بیان بدعتی دیگر گفت: یک روز برای نماز صبح خلیفه دوم خواب ماند و مردم همچنان در مسجد منتظر او بودند، شخصی آمد و او را صدا زد و گفت، الصلاه خیر من نوم (نماز بهتر از خواب است) و خلیفه که این جمله را خیلی پسندیده بود دستور داد که از فردا صبح این جمله را در اذان بگویید و هنوز هم در مکه و مدینه این جمله ذکر می شود.

حجت الاسلام ابطحی در بیان برخ یاز مصادیق بدعت ها گفت: در زمان فتح ایران عده ای از دربار ایران اسیر شدند و آنها را به مدینه بردند، آنها به صورت دست به سینه وارد بر خلیفه شدند،خلیفه علت را جویا شد، گفتند که ما برای احترام بر بزرگان اینچنین مودبانه وارد شده ایم، خلیفه که این عمل آنها را پسندید ، امر کرد چه کسی بزرگتر از خدا! پس از امروز دست بر سینه نماز بخوانید و این بدعت هنوز هم در اهل تسنن وجود دارد.

وی ادامه داد: جشن طلاق جشنی که برای عملی گرفته می شود که نزد پیامبر منفورترین عمل است، بدعتی دیگر در میان شیعیان ایران شده است و یا پدیده زندگی با حیوانات به جای فرزندآوری که در خانواده های اسلامی به تاسی از غرب رایج شده است.

سرپرست نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات اصفهان خاطرنشان کرد: روزشماری های جدید چند روز تا عاشورا که در آن مراسم مهم غدیر را کنار گذاشته اند از جمله بدعت ها است، امام حسین(ع) طبل، بزن و بکوب نداشت، شعار امام حسین “تکبیر” بود، “هیهات من الذله” و “لا حول و لا قوه الا بالله” بود.

وی اضافه کرد: قمه زنی ها بدعت هستند، کدام عالم و مرجع تقلیدی این کار را کرده اند؟! از قمه زدن فیلم می گیرند تا دیگران دین اسلام را دین خونریزی بدانند، حضرت محمد (ص) فرمودند: وظیفه ما نسبت به بدعت گذاران این است که اگر آنها را دیدید با تمام وجود از همه آنها برائت جویید ، آنها را لعنت و نفرین کنید، علیه آنها در جامعه روشنگری کنید و بر آنها بتازید که نتوانند دین را نابود کنند و مردم را از آنها جدا کنید که بدعت ها را یاد نگیرند.

کارشناس دینی در آخر با بیان حدیثی خاطر نشان کرد: هر که در مقابل بدعت ها بایستد خداوند به او حسنه می دهد و درجه و مقام او را بالا می برد، امام حسین(ع) هم به این حدیث عمل کرد و در مقابل این بدعت ها قیام کرد و هشدار او به ما نیز پرهیز از بدعت هاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها