نماينده مردم شرق مازندران گفت : با توجه به مشکلات آبي مردمان نکا، بهشهر و گلوگاه سد گلورد می‌تواند به رفع مشکلات آبی کمک کند.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۴۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، علی‌‌محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در گلوگاه اظهار کرد: قطعات زمین در شهرستان گلوگاه از میانگین استانی کمتر است و از طرفی محدودیت منابع آب و خاک از عوامل بازدارنده‌ی توسعه کشت محصولات کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: در عواملی مانند تاثیرات بانک ها، افزایش نهادهای کشاورزی، تنازل کیفیت در شرایط سخت و واگذاری دستگاه‌های مکانازاسیون باعث ایجاد مشکلات در بخش کشاورزی می‌شوند.

وی گفت : در این شرایط عدم نظارت کافی در برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی و کشت محصولات همچون شالی نوید آینده‌ی روشن را ‌دهد.

شاعری در مورد اعتبارات بخش آبیاری نوین در شرق مازندران گفت : در سال گذشته اعتبارات آبیاری نوین که اعتبارات این طرح در حوزه کشاورزی  ۳ برابر شد تا کمکی برای کشاورزان باشد .

وی تاکید کرد :  در اراضی شیبدار و زمین‌های پایین دست و بالا دست گلوگاه باید از سامانه‌های نوین آبیاری همچون آبیاری قطره‌ای استفاده شود که سهمه دولت در این امر ۸۵درصد و ۱۵ درصد از طرف کشاورز می‌باشد.

ایشان از کاهش هزینه گاز مصرفی تولیدکنندگان طیور گفت : اکنون گازرسانی برای مرغداری‌ها و تولید کنندگان طیور با تعرفه عادی محاصبه می‌گردد که کمکی خوبی به تولیدکنندگان می‌باشد.

نماینده مردم نکا، بهشهر، گلوگاه در مورد پرداخت غرامت به کشاورزان گفت : بی توجهی به مقوله بیمه محصولات کشاورزی مازندران در حالی است که آسیب‌های طبیعی ناشی از نوسانات جوی همراه با باران‌های شدید، بروز سیل، خشکسالی، افزایش و کاهش شدید دما، وزش طوفان، بارش برف و یخبندان سبب می‌شود تا همواره حاصل تلاش یک سال زراعی کشاورزان در امان نباشد این در حالیست که در سال‌های گذشته طی آسیب‌های وارد شده به محصولات کشاورزی، غرامت‌ها به کشاورزهای مازندرانی تا پاییز سال ۹۵ توسط صندوق بیمه محصولات بیمه کشاورزی پرداخت شد.

شاعری  از سهم مازندران در بحث پرداخت غرامت به کشاورزان حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این غرامت به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد که کشاورزان بهشهر، نکا و گلوگاهی نیز از این حق بیمه‌ها برخوردار شدند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها