خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: وضعیت میانمار برای جنوب شرق آسیا مناسب نیست و با هیچ یک از شعارهای حقوق بشری دنیا همخوانی ندارد و باید هرچه زودتر با کمک کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان این موضوع حل شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۴۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با سفیر تایلند در ایران با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان یک شهر توریستی در جهان مطرح است، اظهار کرد: تورلیدرهای کشور تایلند می توانند همکاری های خوبی با اصفهان برای ارسال تورهای گردشگری از این کشور داسته باشند.

استاندار اصفهان با ارائه پشنهاد خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای همتراز در کشور تایلند، تصریح کرد: این شهر هم اکنون با ۱۴ شهر دنیا خواهر خوانده است و این امر می تواند در افزایش مبادلات فرهنگی دو ملت موثر باشد.
وی یکی دیگر از توانمندی های استان را وجود زیرساخت های صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذاری دارد و آماده جذب سرمایه گذار از کشور تایلند است.

زرگرپور ادامه داد: تجار و بازرگانان تایلندی می توانند برای افزایش سطح همکاری های تجاری به اتاق بازرگانی اصفهان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن بالغ بر 30 هزار دانشجو  دانشگاهی ترین استان کشور بعد از تهران است، گفت: استان اصفهان دارای 150 واحد آموزشی بوده که شش دانشگاه بزرگ آن در رنکینگ بین المللی قرار دارند.

استاندار اصفهان در ادامه به فجایع میانمار اشاره کرد و افزود: وضعیت میانمار برای جنوب شرق آسیا مناسب نیست و جدا از اینکه افراد مسلمان و یا غیر مسلمان مورد ظلم قرار گرفته اند از بعد حقوق بشری تصویر خوبی را نشان نمی دهد و امیدواریم که هرچه زودتر با کمک کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه ادیان ابراهیمی به صورت مسالمت آمیز در استان اصفهان در کنار مسلمانان زندگی می کنند، اظهار کرد: با وجود اینکه دین رسمی کشور اسلام است ولی اقلیت های مذهبی آزاد و برابر هستند و در مراسم های مختلف یکدیگر شرکت می کنند و این موضوع را سران ادیان مختلف نیز تایید خواهند کرد.

زرگرپور ادامه داد: قابل قبول نیست که یک جمعیت زیادی به خاطر مذهب خود مورد بی مهری و ظلم قرار بگیرند که این با هیچ یک از شعارهای حقوق بشری دنیا همخوانی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها