معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در 6 ماهه امسال بیش از 191 هزار و 76 نفر گردشگر از جمهوری آذربایجان وارد استان اردبیل شده اند.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۵۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، قادر تقی زاده در گرامی داشت هفته گردشگری در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل ستاد بزرگداشت روز جهانی گردشگری و برنامه های این هفته برگزار شده و ما به عنوان دبیرخانه این ستاد کار هماهنگی و برنامه ریزی ها را در این زمینه انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه پنجم مهر در هتل لاله سرعین آئین تجلیل از فعالان صنعت گردشگری و اعضای کارگروه ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار می شود؛ تصریح کرد: در سال گذشته ما در حوزه گردشگری سه رتبه به دست آوردیم که پل معلق به عنوان پروژه برتر، دهیار موئیل به عنوان روستای هدف گردشگری برتر و عکاس برتر در حوزه سفر برگزیده شده اند.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل ادامه داد: امیدواریم امسال نیز در آئین تجلیل از برترین‌های صنعت گردشگری بتوانیم جایگاه ممتازی را کسب کنیم که در این زمینه شاهد تلاش و فعالیت چشمگیرتشکل‌های صنفی به ویژه جامعه صنفی اقامتی استان اردبیل هستیم.

 

تقی زاده برگزاری دوره آداب تشریفات را با دعوت از بیدارمجد فعال در این حوزه در اتاق بازرگانی اردبیل، برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی در گالری خطایی و رایگان بودن بازدید از موزه ها را در روز پنجم مهر یادآور شد و گفت: تخفیف 50 درصدی مراکز اقامتی به مسافران و گردشگران و برپایی تور رایگان اردبیل گردی برای دانشجویان جدیدالورود در هفته دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در سال گذشته ورودی گردشگران خارجی به ویژه از جمهوری آذربایجان 386 هزار نفر بود که البته آمار دقیق را در این حوزه پلیس مهاجرت اعلام می کند.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل به تدوین نشدن نظام جامع آماری در سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: جمع آوری آمار اقامت از 223 مرکز اقامتی در استان اردبیل کار بسیار سخت و پیچیده ای است و تنها مرکز آمار آن هم با تاخیر برآورد ورود گردشگران را اعلام می کند که در سال های 92 و 93 جایگاه استان اردبیل در ورود گردشگران رتبه نهم و دهم بوده است.

 

تقی زاده بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، پل معلق، آب های گرم و بوم گردی را از پرجاذبه ترین مکان ها و ظرفیت های گردشگری استان از سوی گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظرات