مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به بیمه کارفرمایی در 6 ماهه اول سالجاری

بمنظور تثبیت اشتغال های ایجاد شده در 6 ماهه اول سالجاری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 806 میلیون ریال تسهیلات بیمه کارفرمایی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۵۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان از پرداخت بیمه کارفرمایی 371 مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان خبرداد و گفت: بمنظور تثبیت اشتغال های ایجاد شده در 6 ماهه اول سالجاری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 806 میلیون ریال تسهیلات بیمه کارفرمایی پرداخت شده است

محمد محمدی با اشاره به تشویق کارفرمایان با اختصاص بیمه کارفرمایی جهت جذب و ایجاد اشتغال مددجویان، افزود: آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها ، علایق ، ظرفیت ها و با در نظر داشتن منابع موجود ، آموزشهای مختلف اعم از فنی و حرفه ای ، مهارتهای کسب و کار ، مهارتهای زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می بندند.

وی اظهار داشت: طرح های معرفی شده به بانک های عامل بایستی از توجیه اقتصادی و فنی لازم برخوردار باشند و مددجویان با مراجعه به بانک های عامل و ارائه ضامن معتبر نسبت به دریافت تسهیلات و بیمه کارفرمایی مراحل آماده سازی شغلی را طی نمایند.

محمدی شرایط برخورداری از بیمه سهم خویش فرمایی را درج مشخصات جامعه هدف در بانک اطلاعات مددجویان، آماده سازی شغلی جامعه هدف با رعایت قوانین، تائید شغل ایجاد شده برای جامعه هدف توسط کارآفرینان عنوان و تصریح کرد: مدت پرداخت بیمه سهم خویش فرمائی حداکثر 5 سال است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد:اعتبارات یادشده پس از ابلاغ بانک مرکزی و سازمان بهزیستی کشور به بانک های عامل اعلام و در صورت تخصیص اعتبار از سوی بانک های عامل نسبت به معرفی معلولین و مددجویان اقدام می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال بصورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و اقساط چهار ماهه توسط بانک های عامل افزود : مبلغ تسهیلات با توجه به نوع طرح از 50 میلیون تا 200 میلیون ریال متغیر است و اعتبارات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی در سالجاری با عاملیت بانک های ملی ، صادرات ، تجارت ، ملت ، سپه ، مسکن ، کشاورزی ، رفاه کارگران ، توسعه تعاون ، مهر ایران و پارسیان با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال به مددجویان واجد شرایط تخصیص داده شده است.

وی افزود : 170 نفر از مددجویان به بانک های عامل معرفی گردیده اند و پرداخت تسهیلات دردست اقدام جهت پرداخت است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان ساخت: مددجویان متقاضی می توانند با مراجعه به مددکار خود و کسب اطلاعات لازم نسبت به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی اقدام نمایند.

گفتنی است، در شش ماهه اول سالجاری با استفاده از منابع 36 گانه اشتغال تحقق یافته از قبیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، سرمایه کار، مشوق های بیمه ای، الگوی استاد و شاگردی و الگوی همیار زنان به تعداد237 نفر صورت پذیرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار