مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیت گروه های جهادی استان با اشاره به استقبال بسیار خوب گروه های جهادی کشور برای فعالیت در این خطه از کشور، گفت: 415گروه جهادی شناسنامه دار در استان در بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است
کد خبر: ۸۹۲۴۴۱۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان افزود: گروه‌های جهادی شناسنامه دار دارای کد ثبت جهادی بسیج سازندگی می‌باشند و بخشی از این‌ها مرحله‌ای هستند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ گروه جهادی در استان وجود دارند که درحال فعالیت‌های جهادی در بازه‌های زمانی مختلف می‌باشند، در گذشته دوبازه زمانی ایام نوروز و تابستان عمده بازه زمانی فعالیت گروه‌های جهادی در نقاط مختلف استان بوده است که این بازه‌ها در حال حاضر دائمی شده و در کل ایام سال فعالیت‌های گروه‌های جهادی را در استان خواهیم داشت.
وی گفت: اردو‌های جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره شان برای ما الگو و نوری است در مسیری که امید است که ما ادامه دهنده آن‌ها باشیم.
سرهنگ جعفری بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های کشاورزی، قنوات، خانه عالم، سرویس‌های بهداشتی، غسال خانه، حسینیه مرمت مدارس و مساجد است، اما کار این گروه‌های جهادی صرفا کار عمرانی نیست، یک مرکز حقیقی تربیتی است.
وی ادامه داد: این گروه‌ها تنها کار عمرانی نمی‌کنند، از ابتدای امسال تاکنون ۸ گروه تخصصی در این خطه از کشور به فعالیت پرداختند که نمونه بارز آن ویزیت بیماران در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها می‌باشد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که کار‌های جهادگران گروه‌های جهادی صرفا عمرانی نیست بلکه کار‌های تربیتی و اثر گذار است که آثارش را در جامعه درک ومشاهده می‌کنیم، بیان کرد: ۶۰ درصد از گروه‌های جهادی استان اهل تسنن و ۴۰ درصد شیعه هستند که از کل گروه‌های جهادی ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد بانوان می‌باشند که به صورت تلفیقی در حوزه‌های مختلف با هم به اجرای کار‌های جهادی می‌پردازند.
وی با بیان این نکته که در استان شیعه و سنی در کنار هم اقدام به اجرای فعایت می‌کنند، تاکید کرد: گروه‌های جهادی باید نماد وحدت و امنیت باشند.
سرهنگ جعفری گفت: گروه‌های جهادی توانمندی کامل دارند و درحال حاضر مدارس با ۴ کلاس به بالا را می‌سازند.

ارسال نظرات