خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:
مسئول عقیتی سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: دفاع مقدس ریشه در باورهای عاشورایی دارد و لازم است فرهنگ عاشورایی برای ایندگان نیز مطرح گردد.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۵۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

کوچک خانی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) در گفت و گوی اختصاصیبا خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص چگونگی حفظ و تحکیم آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با محرم یادآور می شود که این دو هویت و ماهیت مشترکی دارند.
وی ادامه داد: باید دانست که واقعه کربلا با هیچ چیزی در دنیا قابل مقایسه نیست و عاشورا و کربلا یک نهضت بی پایان و الگو برای همه زمان ها است.
کوچک خانی تبیین کرد: امروز واقعه کربلا تمام نشده و ما در ادوار مختلف جبهه حق و باطل، یزدیان و حسینیان را در قالب‌های متفاوت می بینیم، چهره تغییر می یابد ولی ماهیت تغییری نمی کند.
این مسئول اذعان کرد: وقایع دفاع مقدس، همه نشات گرفته از کربلا و واقعه عاشورا است، به همین علت می گوییم که دفاع مقدس و محرم در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند.
وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی جنگی نابرابر و ناعادلانه بود که حضرت امام خمینی توانست با شیوه مدیریتی درست ان را که یک تهدید بزرگ برای کشورمان بود به فرصتی مناسب تبدیل کند.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) گفت: دفاع مقدس ریشه در قیام عاشورا دارد لذا کسی نمی تواند آن را زیر سوال ببرد.
کوچک خانی با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب که فرموده اند ما باید دفاع مقدس را بشناسیم و آن را به دیگران بشناسانیم ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا درس های دفاع مقدس فراموش نشود.
وی با اشاره به سخن دیگری از رهبر انقلاب گفت: رهبر فرموده اند که اگر ملتی گفتمانی برای مطرح کردن در سراسر جهان داشته باشد قطعا دشمنانی نیز دارد، باید برای مقابله با دشمن و نقشه هایش تدابیری مناسب اندیشید.
کوچک خانی در خاتمه یادآور شد: چون همیشه یزیدیان بوده اند، لازم است فرهنگ عاشورایی و نیز حوادث دوران دفاع مقدس که برگرفته از همین فرهنگ است همواره به نسل های جدید انتقال داده شود، هفته دفاع مقدس از بهترین دوران برای توضیح این مسئله می باشد.
۱۰۰۵/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها