مسئول کانون بسیج مداحان درگز گفت: خودنمایی و نگاه شغلی به مداحی، آفت این عرصه فرهنگی است و نباید وقتی از فردی شغلش پرسیده شود بگوید مداح است.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۲۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
اسماعیل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت یک مداح، استفاده از اشعاری است که دارای اعتبار مذهبی و تاریخی باشد.

وی ادامه داد: بنابراین نباید از روضه‌ها و نوحه‌هایی که صحت آن توسط علمای دینی تأیید نشده باشد؛ استفاده کرد؛ چراکه می‌تواند زمینه‌ساز تحریف در دین شود.

این مداح اهل‌بیت (ع) که ۲۰ سال سابقه فعالیت در این عرصه را دارد و در شغل خیاطی کسب روزی می‌کند؛ سایر عوامل موفقیت این عرصه را برشمرد و اذعان داشت: صوت مناسب، مردمی بودن، اخلاق و به‌روز بودن در کنار استفاده از منابع معتبر مذهبی و تاریخی از عوامل موفقیت یک مداح اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مداح باید با قرآن، روایات و ادعیه انس داشته باشد؛ تصریح کرد: مداحان باید وحدت‌آفرین باشند و نسبت به حوادث و اخبار جهان اسلام و حتی جهان بین‌الملل آگاهی داشته باشند.

قربانی گفت: فرد مداح همواره باید اعتقادات مذهبی خود را بالا برد؛ چراکه زیباترین اشعار و نوحه‌ها از زبان فردی که در اعتقادات مذهبی‌اش ضعف جدی دارد؛ تأثیرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: خودنمایی و نگاه شغلی به مداحی، آفت این عرصه فرهنگی است و نباید وقتی از فردی شغلش پرسیده شود بگوید مداح است!

این عضو شورای هیئت‌های مذهبی درگز خاطرنشان کرد: مداحی مسئولیت سنگینی است و فرد مداح خود را عهده‌دار این مسئولیت سنگین بداند و نسبت به تأثیر فعالیت خود در جامعه آگاهی داشته باشد.

وی افزود: اگر فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) و فرهنگ اهل‌بیت (ع) در جامعه به‌خوبی تبیین و مورد توجه قرار گیرد؛ ما شاهد برون رفت از مشکلات و آفت‌های اجتماعی خواهیم شد.
ارسال نظرات