کد خبر: ۸۹۲۴۶۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، جواد زنجانی در همایش همراهان حماسه جاوید با عنوان نقش زنان در دفاع مقدس با اشاره به نقش انکارناپذیر بانوان در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حدود سه دهه پیش مادران و بانوان سرزمین ما حماسه‌ای خلق کردند که این مجاهدت و این حرکت در کل دنیا نظیر نداشت و این زنان کشور ما بودند که با روحیه جهادی در کنار و پا به پای مردان ما در میدان‌های جنگ به مبارزه با باطل رفتند و در نهایت پیروز این میادین شدند.

وی با بیان اینکه خلق حماسه‌ای عظیم به عظمت انقلاب اسلامی در سایه رشادت‌ها، مقاومت‌ها و در نتیجه روحیه انقلابی، حق‌طلبی و جهادی بانوان رقم خورده است، افزود: تلاش و مجاهدتهای بانوان در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس در ستادهای پشتیبانی و به عنوان مادر و همسر خانواده در کنار مبارزان واقعی میدان جنگ مثال‌زدنی بوده و این امر در واقع شان و منزلت اجتماعی زنان انقلاب اسلامی را در طول تاریخ مبین و مبرهن ساخته است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: سهم کثیری از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دوران جنگ بر دوش زنان انقلابی کشورمان بود و در آن زمان بیشتر کشورهای غربی و دشمنان خاک ایران حسادت‌ورزی را پیشه کرده بودند و به این روحیه حق‌طلبی و جهادی بالا میان مردان و حتی زنان سرزمین ما رشک می‌بردند.

زنجانی با یادآوری خاطرات و اتفاقات دوران جنگ اظهار کرد: شاید اگر هم‌اکنون پای صحبت‌های مادران و همسران شهدا بنشینیم بی‌شک این عزیزان حرف‌ها و خاطرات زیادی را برای گفتن به نسل‌های امروزی دارند که نیاز است تا این فرمایشات و خاطرات در قالب کتبی به چاب برسد.

وی با اذعان به شباهت بی‌چون و چرای رزمندگان و شهدای مدافعان حرم به رزمندگان و شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: ظهور سربازان انقلابی با نام مدافعان حرم و حضور آنها در سوریه و خط مقدم و جنگ علیه داعش و داعشی‌ها باری دیگر خاطرات مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای ما تداعی می‌سازد و باید توجه داشت که این عزیزان ادامه دهندگان راه شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دوران مقدس جنگ هستند.

در پایان این همایش از کتاب دفاع مقدس با عنوان "از قبیله زینب (س)" با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

پخش کلیپ یادواره شهدای مدافعان حرم، نوحه‌خوانی، تجلیل از مادران و همسران شهدای عملیات رمضان و خاطره‌گویی از بخش‌های دیگر این همایش بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات