حجه الاسلام والمسلمین نبوی زاده در جمع عزاداران روستای هاشم اباد هرات:
حجه الاسلام والمسلمین نبوی زاده در جمع عزادارن روستای هاشم اباد هرات با بر شمردن عوامل دین گریزی فاصله گرفتن از فطرت و وارونه فهمیدن دین را یکی از عوامل دین گریزی بر شمرد و بر تربیت فرزندان بر اساس اموزه های اسلامی تاکید کرد .
کد خبر: ۸۹۲۴۶۴۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همزمان با ماه محرم مراسم روضه خوانی و عزاداری در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای هاشم اباد هرات برگزار شد.
حجه الاسلام و المسلمین نبوی زاده در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به بیان عوامل دین گریزی و دوری انسان‌ها از دین پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عواملی که موجب کم رنگ شدن یاد و نام خدا در خانواده‌ها می‌شود به کم رنگ بودن نام و یاد خدا در محیط‌های آموزشی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز جوامع علمی دنیا علم را منهای دین آموزش میدهند دوری و فاصله گرفتن از فطرت را یکی از عوامل دین گریزی عنوان کرد.
سید محمد نبوی زاده در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها فطرتا خداجو هستند به شیوه تربیتی امروزی فرزندان اشاره کرد و افزود: امروز فرزندان ما به گونه‌ای تربیت می‌شوند که با فطرت خود بیگانه اند و باید تربیت فرزندان بر اساس آموزه‌های اسلامی باشد.
کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با بیان اینکه بهترین استاد برای فرزندان پدران و مادران هستند کمبود محبت در محیط خانواده را موجب جلب و سرگرم شدن فرزندان به محیط‌های دیگری عنوان کرد و فاصله گرفتن از قران را یکی از عوامل دوری انسان از فطرت خواند.
وی در ادامه با اشاره به روابتی از امام علی (ع.) که می‌فرماید علم و دانستن در راس همه خوبی هاست به عوامل دیگری از دین گریزی اشاره کرد و اظهار داشت: وارونه فهمیدن دین و جهل به آن یکی دیگر از عواملی است که منجر به دین گریزی می شود.
ارسال نظرات