خبرهای داغ:
استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان گفت: در فقه اسلام فقه الجزا وجود دارد پس نمی شود هر که هر کاری دلش می خواهد انجام دهد و جامعه را آلوده کند، در این میان زمامداران، حکومت مداران و کارگزاران نسبت به احکام اسلام مسئول هستند.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۶۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله میرنقی حسینی گرگانی استاد شجره طیبه سپاه نینوا گلستان پیش از ظهر امروز در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: ایامی که در آن قرار داریم مربوط به محرم و امام حسین (ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف و نهی از منکر است که زندگی خود را برای نجات دین و مردم در طبق اخلاص قرار دارد.

وی افزود:  ما باید در این ایام با آرمان‌های سیدالشهدا تجدید میثاق کرده و خود را مکلف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنیم.

آیت الله حسینی گرگانی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضرورتهای جامعه اسلامی است وهرکس که به جمهوری اسلامی منتصب است باید امر به معروف و نهی از منکر را جزئی از اصول کاری خود بداند.

وی رزمندگان دفاع مقدس را نیز آمر به معروف و ناهی از منکر خواند و افزود: خون شهدای مدافع حرم نیز امضا و تثبیت امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله حسینی گرگان تصریح کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) وقتی قصد جنگ صفین داشتند عده ای گفتند برای چه به جنگ می روید ایشان پاسخ دادند برای امر به معروف و نهی از منکر، این بدان معناست که غزوات صدر اسلام برای انجام فریضتین(امر به معروف و نهی از منکر) بود، گاهی برای اصلاح جامعه نیاز به امر یدی است.

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان با تأکید بر اینکه جنگ بین اسلام و کفر امر به معروف و نهی از منکر است، متذکر شد: این سیره پیغمبر(ص) است که تمام معصومین بدان عمل کردند، یکی از مصادیق بزرگ سیره پیغمبر همین دو فریضه واجب است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از امت اسلام برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک برنامه و دستورالعمل باید بپا خیزند، این دو فریضه واجب عینی و کفایی است، فقها نیز بیان کردند، حضرت آقا(مقام معظم رهبری) می فرمایند احتمال تاثیر در امر به معروف و نهی از منکر، قطعی است.

آیت الله حسینی گرگانی ادامه داد: گاهی مواقع مسئله از تذکر بالاتر می رود، گاهی مواقع انسان باید آتش به اختیار عمل کند، امام حسین(ع) می دانست یک خانواده در برابر دستگاه بنی امیه است اما حفظ دین را بر حفظ جان مقدم داشت، این یعنی امر به معروف و نهی از منکر حتی بر خون پیامبران و ائمه(ص) تقدم دارد.

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان متذکر شد: دنیای اسلام همیشگی و ابدی است اگر بناست دین بماند باید امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد، در غیر این صورت که رسالت پیامبر محدود به 23 سال از عمر با برکت ایشان بود اما دین محدود به آن دوره نیست، دین با انجام این فرایض ماندنی است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارک حج ابراز کرد: خداوند می فرماید به کسانی که تمکین دادیم و در جامعه بستر فرماندهی آنان را فراهیم کردیم وظایفی در قبال جامعه دارند و آن اصلاح جامعه است که با همین امر به معروف و نهی از منکر انجام می گیرد.

آیت الله حسینی گرگانی در بخش دیگر سخنانش ابراز کرد: تعبیری اخیرا بیان شده که در فضای مجازی نیز برخی به آن دامن می زنند که ما بهشت اجباری نمی خواهیم! کسی که می گوید بهشت اجباری نمی خواهیم برود فقه الجزا را مطالعه کند، با مطالعه خواهد فهمید که برای برخی دستورات اسلام حد و تعزیر مشخص شده است.

وی تأکید کرد: اگر کسی میل به جهنم دارد در صورتی به کسی مربوط نیست که عملکرد او نیز اجتماعی نباشد و جو جامعه را متشنج نکند، جامعه حریم و محدودیت دارد، اسلام برای جامعه احکام قائل است همانگونه که برای بازار احکام قائل است و برای مثال نمی گذارد کسی در بازار گوشت مردار بفروشد.

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان افزود: در فقه اسلام فقه الجزا وجود دارد پس نمی شود هر که هر کاری دلش می خواهد انجام دهد و جامعه را آلوده کند، در این میان زمامداران، حکومت مداران و کارگزاران نسبت به احکام اسلام مسئول هستند.

آیت الله حسینی گرگانی گفت: نمی توان با تغافل از امر به معروف و نهی از منکر رد شد، نمی شود نسبت به مردم کر و کور بود این آزادی بی قید و شرط مورد بازخواست خدا قرار می گیرد.

وی متذکر شد: از طرف دیگر برخورد پلیسی و با شدت نیز تبلیغ دین نیست، تعیبر حضرت آقا در این باره بسیار زیباست، با امر به معروف و نهی از منکر باید مراقب باشیم کسی را نسبت به دین بدبین نسازیم و چهره خشن از دین معرفی نکنیم.

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: مسائل دینی ظرافت خاص خود را دارد و هر کسی نمی تواند در امور دینی ادعای کارشناسی داشته باشد و به اینگونه مسائل بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها